یک مدرس گرافیک:

طرحی موفق است که مخاطب عام و خاص آن را تمجید کنند

کدخبر: 2110510

مدرس کارگاه آموزش پوستر گفت: طرحی موفق است که هم مخاطب عام متوجه آن شود و هم اهل فن و مخاطبان خاص آن را تمجید کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه دو روزه آموزش پوستر از سری برنامه های جنبی نخستین همایش ملی «آب و تراب» با تدریس حامد مغروری برگزار شد.

این گرافیست و طراح پوستر با پخش تصاویری از نحوه اجرای چند پوستر، مراحل آن را برای شرکت کنندگان توضیح داد، به بررسی المان ها و تکنیک های خاص آن پرداخت و بر ایده پردازی تأکید کرد.

وی در حاشیه این کارگاه گفت: ما در کارگاه عملی، بیشتر روی مبحث ایده پردازی تمرکز کردیم. شرکت کنندگان ایده های خوبی داشتند اما در مرحله کلی گرایی است که تلاش کردیم آن ها را جزئی تر کنیم. این گرافیست ادامه داد: به هر طراحی ممکن است کار سختی پیشنهاد شود و طراح در مرحله ای از کار خسته شود یا به مشکل بخورد. طراح باید صبر و حوصله داشته باشد. باید توجه کند شاید حال و هوای آن زمانی که مشغول کار است، برای ایده پردازی مناسب نیست، بهتر است برای مدتی کار را رها کرد و دوباره مشغول شود؛ در واقع باید کار را به دست خود ذهن بسپاریم.

مغروری خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارها زمانی که به مشکلی برمی خوریم مشورت با دیگران است. امکان دارد چیزی به ذهن اطرافیان برسد که به ما کمک کند. حتی در همان مرحله ایده پردازی هم بهتر است که چند متخصص درباره آن نظر بدهند. ایده های دیگران می تواند به پرورش ایده اولیه ما کمک کند.

وی در پاسخ به این پرسش که یک طراح چگونه می تواند پیام اثر خود را هم به مخاطب حرفه ای و هم مخاطب عام منتقل کند، اظهار داشت: سخت ترین بخش کار همین است. به نظرم طراح باید خودش را جای مخاطب بگذارد و از دید او به کار نگاه کند. ایده یک طراحی نباید آنقدر گنگ باشد که مخاطب آن را نفهمد یا چیز دیگری به ذهنش برسد.

این گرافیست تأکید کرد: کاری موفق است که هم مخاطب عام متوجه آن بشود و هم اهل فن و مخاطبان خاص آن را تمجید کنند. فکر می کنم بهترین کار این است که ایده مان را همزمان به چند متخصص و چند فرد عادی نشان دهیم و از واکنش های آن ها برای بهبود ایده کمک بگیریم.

بر اساس این گزارش، نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور «آب و تراب» شهریور ماه امسال با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، دفتر امور اجتماعی استانداری یزد و توسط موسسه فرهنگی هنری توسعه آسمان هنر (گروه مارلیک) برگزار خواهد شد. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: