معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

بسیاری از سیاست‌ها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است

کدخبر: 2110159

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید بین تدوین سند تحول و نقشه راه اجرایی کردن آن فاصله می‌افتاد، گفت: اتخاذ بسیاری از سیاست‌ها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «چرایی عدم عملیاتی شدن سند تحول بنیادین»، اظهار داشت: از سال 90 که سند تحول بنیادین ابلاغ شد، 6 سال می گذرد؛ در حالی که از فرآیند اجرایی شدن سند 10 سال می گذرد؛ در نتیجه چرا باید بین تدوین سند و نقشه راه اجرای سند تحول فاصله بیفتد.

وی با رد کردن ادعای عدم وجود نیروی انسانی مجرب در خصوص برنامه ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، ادامه داد: بنده معتقد هستم کارشناسان مجربی در این خصوص داریم، اما آنها را شناسایی نکرده و از آنها استفاده نکرده ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «ارائه راهکارهایی برای اجرای سند تحول»، افزود: نباید بین تدوین زیرنظام و ضمانت های اجرایی سند، فاصله می افتاد.

حکیم زاده با بیان اینکه زبان سند تحول بسیار ثقیل است، گفت: اتخاذ بسیاری از سیاست ها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است؛ در نتیجه باید یک تعریف و برنامه عملیاتی برای تمام گزاره های سند داشته باشیم.

وی در توضیح این موضوع، اضافه کرد: نباید اجازه دهند درصد درس معارف در کنکور سراسری جای مفهوم واقعی دین باوری را بگیرد؛ نباید اجازه دهند درصد زیست، شیمی و ریاضی جای مهارت پژوهشی و کاوشگری را بگیرد و نباید اجازه دهند مهارت های زبان عربی و فهم قرآن تبدیل به درصد درس عربی در کنکور شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر وجود پتانسیل قوی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باید به پتانسیل عظیم معلمان توجه کنیم؛ ضمن اینکه باید عدم القای جدایی بین وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم وجود داشته باشد.

حکیم زاده یادآور شد: اگر بتوانیم برنامه عملیاتی را به الزامات سند تهیه کنیم، این موضوع کمک می کند تا متوجه شویم در هر بند بند این سند، چه کاری را انجام نداده ایم و باید آن را دنبال کنیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: