رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس:

ساخت ۲ نیم ضریح خیمه‌گاه سید الشهدا (ع) و قاسم(ع)/ احیای مقبره رییسعلی دلواری در وادی السلام/خدمات بوشهری‌ها به بیش از ۳۵ هزار زائر اربعین

کدخبر: 2110154

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر گفت: طرح احیای مقبره شهید رئیسعلی دلواری توسط فرزند یکی از نوادگان این شهید بزرگوار صورت گرفته و پروژه آن هم از پایان ماه رمضان آغاز و تاکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عبدالرضا مطاف در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره مهم ترین اقدامات ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر گفت: هم اکنون توفیق ساخت 2 نیم ضریح در استان های بوشهر و برازجان توسط خادمین اهل بیت(ع) و مردم ولایتمدار استان بوشهر به دست آمده است که نیم ضریح اول مربوط به خیمه گاه سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) و نیم ضریح دوم مربوط به خیمه گاه حضرت قاسم(ع) است.

وی افزود: 2 نیم ضریح دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 96 و بعد از 2 سال، ساخت این 2 نیم ضریح را به پایان برسانیم و آنرا در کربلا که قطعه ای از بهشت است نصب کنیم.

نصب 2 نیم ضریح قمر بنی هاشم

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر تصریح کرد: 2 نیم ضریح ساخته شده قبلی هم مربوط به 2 نیم ضریح قمر بنی هاشم در ورودی خیمه گاه یعنی جایی که محل قدم زدن چکمه های حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس(ع) است که این هدیه معنوی و میراث فرهنگی هم اکنون در کربلای معلا نصب است.

مطاف خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر کلیه هزینه های نیم ضریح های مذکور را پرداخت کرده اند و از هیچ کمک دولتی در ساخت این نیم ضریح ها استفاده نکردیم.

وی در مورد احیای مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف گفت: رئیسعلی دلواری شهیدی ملی بوده که 115 سال پیش در مقابل استعمار پیر انگلستان و متجاوزانی که شهر بوشهر را اشغال کرده بودند، قیام کرده بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر تصریح کرد: در قدیم الایام رسم بود که بعد از شهادت بزرگان بدن مطهر آنها را در جایی دفن کرده و سپس به وادی السلام می آوردند که این اقدام در خصوص رئیسعلی دلواری هم رخ داده بود، به طوری که مقبره وی هم اکنون مقابل مقام امام زمان(عج) در قبرستان وادی السلام نجف قرار دارد.

30 درصد پیشرفت فیزیکی احیای مقبره رییسعلی دلواری در وادی الاسلام

مطاف خاطرنشان کرد: وقتی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سفری استانی به بوشهر داشتند، عده ای از وی خواستند که چون ستاد بازسازی عتبات و عالیات در عراق پروژه ها و فعالیت های زیادی دارد، در کنار اقدامات این ستاد، بهسازی قبر شهید رئیسعلی دلواری را هم انجام داده و مقبره وی را احیا کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: طرح احیای مقبره شهید رئیسعلی دلواری توسط فرزند یکی از نوادگان این شهید بزرگوار که طراح و دارای تحصیلات معماری است صورت گرفته و پروژه آن هم از پایان ماه رمضان آغاز و تاکنون 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر افزود: کلیه هزینه های احیای مقبره شهید رئیسعلی دلواری توسط برخی مردم بوشهر و دستگاه های فرهنگی آن تأمین شده است.

مطاف گفت: حداکثر 1.5 سال زمان ساخت مقبره رئیسعلی دلواری و احیای آن طول خواهد کشید ضمن آنکه برخی شیعیان جهان و زائران خارجی که به شهر نجف می آیند، مقبره شهید رئیسعلی دلواری را زیارت می کنند.

رشد 30 درصدی موکب های استان بوشهر در اربعین

وی در مورد اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان بوشهر در اربعین گفت: سهمی که برای استان بوشهر برای خدمات رسانی به زائران اربعین در نظر گرفته اند، شامل خدمات رسانی در چندین منطقه جغرافیایی است که شامل ارائه خدمات به 10 هزار نفر در مسیر نجف به کربلا، خدمات رسانی به 20 هزار نفر در شهر کربلا، خدمات رسانی به 5 هزار نفر در مرز شملچه می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر در مورد ثبت نام موکب داران اربعین برای دریافت گواهی فعالیت یکساله خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 40 موکب دار در استان بوشهر ثبت نام کرده اند و قرار است بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 10 موکب در مسیر نجف به کربلا، 8 موکب در شهر کربلا، 6 موکب در مرز شلمچه و مابقی موکب ها بعد از تکمیل پرونده شان و دریافت گواهینامه و پروانه در مسیرهای داخلی و مرزهای ایران مستقر شوند.

مطاف در پایان درباره میزان رشد موکب های استان بوشهر در اربعین نسبت به سال گذشته گفت: نسبت به سال گذشته شاهد رشد 30 درصدی در زمینه استقرار موکب های استان بوشهر در اربعین هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: