حزب دموکرات آمریکا:

اخراج «استیو بانون» دیدگاه و اقدامات منفور ترامپ را تغییر نمی دهد

کدخبر: 2110086

حزب دموکرات آمریکا با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که با اِخراج استراتژیست ارشد دونالد ترامپ از کاخ سفید، هیچگونه تغییری در دیدگاهها و اقدامات منفور رئیس جمهوری آمریکا حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حزب دموکرات آمریکا روز جمعه در واکنش به برکناری «استیو بانون» از سمت استراتژیست ارشد رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار یک بیانیه تأکید کرد که «از حامیان برتری نژادی سفیدپوستان در کاخ سفید یک نفر کاسته شد».

با این حال حزب دموکرات آمریکا در بیانیه خود متذکر شد که «این برکناری در دیدگاهها و اقدامات منفور دونالد ترامپ تغییری ایجاد نخواهد کرد».

در بخشی از بیانیه حزب دموکرات آمده است: «دونالد ترامپ چندین دهه به تقویت نفرت و عداوت در جامعه پرداخته است؛ از جمله تلاشهای اخیر او برای تفرقه افکنی در کشورمان و حمایت از برتری طلبان سفیدپوست».

دموکراتها در بیانیه روز جمعه خود خاطرنشان کردند که «آمریکا هنوز به رهبرانی نیاز دارد که نماینده تنوع [نژادی] در میان مردم آمریکا باشند».

گفتنی است که اوایل روز جمعه، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «استیو بانون و جان کلی- رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید- متقابلاً تصمیم گرفتند که روز جمعه (هجدهم آگوست)، آخرین روز فعالیت بانون در سمت استراتژیست ارشد کاخ سفید باشد».

گفتنی است که استیو بانون ۶۳ ساله بارها از سوی مخالفان خود به عنوان مدافع برتری نژادی سفیدپوستان معرفی شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: