بزرگترين رويداد تحول ديجيتال كشور بهمن ماه ۹۶ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کدخبر: 2110068

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی اظهار کرد: برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور چشمگیر 18 سازمان معتبر و صاحب‎نام کشور برگزار شد و از برگزیدگان آن در بهمن‎ماه 1395 تقدیر گردید. به کلیه سازمان‎های شرکت کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه گردید تا با بهره‎گیری از توصیه‎های ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتالی خود را موفق‎تر طی نمایند.

شامی‎زنجانی خاطر نشان کرد: در سال‎های اخیر، بسیاری از سازمان‎ها کوشیده‎اند با تکیه بر قابلیت‎های متنوع و متعدد فناوری‎های تحول‎آفرینِ دیجیتالی مانند رسانه‎های اجتماعی، فناوری‎های موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسب‎و‎کار خود را متحول سازند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این سازمان‎ها، همانند بانک‎ها، بیمه‎ها، شرکت‎های هایتک و فناوری اطلاعات، فروشگاه‎های زنجیره‎ای، شرکت‎های توریستی، هتل‎ها، شرکتی‎های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری‎ها و سایر سازمان‎های بخش عمومی و دولتی، دیجیتالی متولد نشده‎اند، اما با بهره‎گیری از فناوری‎های دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‎وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.

این متخصص حوزه دیجیتال افزود: گروه دیگری از سازمان‎ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتالی بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوری‎های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته‎اند. معمولا" این کسب‎و‎کارها را با اپلیکیشن‎های موبایل آن‎ها می‎شناسیم. این‎گونه کسب‎و‎کارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خویش، در محیط کسب‎و‎کارهای دیجیتالی هستند. استارت‎آپ‎های دیجیتالی را می‎توان نمونه‎ای از سازمان‎های این گروه دانست.

وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال، بر بازآفرینی مدل‎ کسب‎کار سازمان‎ها با محوریت فناوری‎های تحول‎آفرینِ دیجیتالی، ارتقای تجربه دیجیتال مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است. دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی با هدف ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‎های پیشرو در تحول دیجیتالی در دانشگاه تهران برگزار می‎شود.

از جمله محورهای تخصصی این جایزه می توان به زبدگی دیجیتالی (Digital Mastery)، نوآوری دیجیتالی (Digital Innovation) و رهبران دیجیتالی (Digital Leaders) اشاره کرد.

در حوزه زبدگی دیجیتالی، بلوغ دیجیتالی سازمان شرکت‎کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتالی، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‎های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره‎وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است. همچنین در بخش نوآوری دیجیتالی، ابتکار و پروژه‎ دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‎سازی شده باشد.

همچنین، در حوزه رهبران دیجیتالی (Digital Leaders) مدیر ارشد دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‎ای در فرایند تحول دیجیتالی و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا نموده باشد.

از اهداف این جایزه می توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان‎های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتالی ، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش‎آفرینی دیجیتالی در فضای کسب‎و‎کار کشور، تشویق سازمان‎ها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‎های بهبود خود در زمینه تحول دیجیتالی، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتالی شرکت‎کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‎ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتالی آن‎ها و شناسایی و معرفی سازمان‎های پیشروی کشور در حوزه تحول دیجیتالی اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی www.DTaward.ir است که علاقه مندان به حضور در این رویداد مهم می توانند از طریق این وب سایت، اطلاعات بیشتر را کسب کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: