قالیباف: آیت‌الله هاشمی به سازندگی کشور عشق داشت

کدخبر: 2110066

شهردار تهران با تأکید بر اشتیاق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سازندگی، گفت: ایشان به سازندگی کشور عشق داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین تغییر نام بزرگراه نیایش به نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه خدا را شاکرم که این توفیق نصیب مدیریت شهری و شورای چهارم شد تا این نام گذاری به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی انجام شود، اظهار داشت: این آیین نامگذاری به نام عزیز و بزرگمردی انجام می شود که هر کجای تاریخ انقلاب را مرور کنیم رد پای او را می بینیم.

وی با بیان اینکه در سن 15 سالگی با نام هاشمی رفسنجانی آشنا شده است، گفت: آشنایی مستقیم من با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس و در صحنه مجاهدت و مبارزه بود و تقریبا می توانم بگویم ماهی یک بار و گاهی هر هفته با ایشان دیدار داشتم. و ایشان نقشی بسیار برجسته در دفاع مقدس داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه با مدیریت، دقت و تیزهوشی ایشان در آن دوره آشنا شدم، تصریح کرد: ایشان درسال 69 با نقش موثری که در نامه نگاری ها با صدام داشت موجب آزادسازی بخشی از کشورمان و بازگشت آزادگان پرافتخار به میهن شد.

قالیباف همچنین به همکاری های خود با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران فعالیت خود در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اشاره و براین نکته تأکید کرد که در 8 سالی که وی رئیس جمهور بود در حوزه بازسازی با ایشان همکاری داشته است.

وی در ادامه سخنان خود به حمایت هاشمی رفسنجانی از برخی از پروژه های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در دوره ای که تونل توحید را در دست ساخت داشتیم حدود دو سوم از این تونل بسته شده بود که فضای سیاسی حاکم شد و براین نکته تأکید می شد که چرا باید در این نقطقه تونل ساخته شود ولی در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشتیم، ایشان تأکید کردند که این تصمیم را شجاعانه گرفته اید و محکم بایستید و کار این تونل را به پایان برسانید.

شهردار تهران همچنین به بازدید مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از تولید توحید اشاره کرد و بر این نکته تأکید کرد که از قدیم شاهد بودم آیت الله هاشمی در هر پروژه ای حضور یافت خستگی اش از بین می رفت و نشاط پیدا می کرد و در بازدید از این تونل نیز هرچه جلوتر می رفتیم نشاط ایشان بیشتر می شد.

قالیباف تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به سازندگی کشور عشق داشت، قدرشناس باشیم و ایشان از استوانه های محکم این انقلاب بودند.

وی با اشاره به یکی از سخنان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان خود را یک روستازاده می دانست من هم یک روستازاده هستم وحتما در تهران هم خدمت کردم و هم خطا، خدمتم بماند برای آخرت که در پیشگاه خدا دست خالی نباشم و خطاها را حتما مردم خواهند بخشید.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: