بنیاد شهید در هفته ای که گذشت؛

فعالیت ۴۷۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر در برنامه‌های قرآنی / ۹۰ درصد از آزادگان جانباز هستند

کدخبر: 2110053

مهم ترین اخبار و رویدادهای بنیاد شهید را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیاد شهید در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

انتصاب حجت الاسلام شهیدی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

علیرضا کریمیان مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رئیس جمهور به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را به عنوان «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد.

اجرای 80 درصد قانون جامع حمایت از ایثارگران در سال گذشته

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسیدگی به معیشت والدین شهدا، رعایت سهمیه استخدام در دستگاه های اجرایی و نیز ترمیم معیشت خانواده های شهدا ازاقدامات مهم دولت یازدهم در این حوزه بوده و بر این اساس تا پایان سال گذشته در دولت حدود 80 درصد از مفاد مرتبط با قانون جامع حمایت از ایثارگران اجرایی شده است.

فعالیت 470 هزار خانواده شاهد و ایثارگر در برنامه های قرآنی

حسینعلی بیات مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر در مرحله کشوری امسال از 26 مردادماه در مشهد مقدس آغاز می شود که در این دوره از مسابقات قرآنی، 720 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر در دو مرحله با حضور ایثارگران و فرزندان پسر و در بخش دیگر همسران و دختران ایثارگر برگزار خواهد شد.

90 درصد از آزادگان جانباز هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی بیان کرد: 450 نفر از اسرا در زندان های عراق بر اثر شکنجه ها و اذیت و آزار به شهادت رسیدند و 90 درصد از آزادگان جانباز هستند و این موضوع دلالت بر این دارد که آن ها هیچ گاه تسلیم نشدند و تا آخرین گلوله مقاومت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: