مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی:

بروز ناپایداری‌ها در بیش از ۵ استان کشور

کدخبر: 2110045

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه موج بارشی در روزهای گذشته وارد کشورمان شده است، گفت: طی ساعات آتی این موج بارشی موجب بروز برخی ناپایداری‌های جوی در نوار شمالی و بخشهای زاگرس مرکزی خواهد شد.

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده است امروز نیز بخش هایی از نوار شمالی و ارتفاعات البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: امروز در استان های ساحلی دریای خزر بارش رگباری گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود؛ بارشها تا ظهر شنبه در گلستان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین طی ساعات آتی برخی ناپایداری ها در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و نیز استانهای هرمزگان، بوشهر و جنوب فارس به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پدید می آید.

به گفته وظیفه، بارشهای پراکنده روز شنبه نیز در استانهای هرمزگان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که احتمال بروز گرد و خاک در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 10 درجه بالای صفر را خنک ترین و اهواز با 47 درجه بالای صفر را گرم ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم ترین لحظات به 37 درجه بالای صفر رسید و طی ساعات آتی شاهد بارش های پراکنده در ارتفاعات پایتخت خواهیم بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: