معاون امور مجلس دانشگاه آزاد:

وزارت علوم صلاحیت رد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس را ندارد

کدخبر: 2109950

منادی از اطلاعیه اخیر وزارت علوم در رد تصمیم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علیرضا منادی معاون امور مجلس دانشگاه آزاد با انتقاد از اطلاعیه اخیر وزارت علوم در رد تصمیم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اینکه یک وزارتخانه درباره قانونی که مجلس تصویب کرده است نظر بدهد، درست نیست و فقط مجلس می تواند قوانین خود را نسخ یا تفسیر یا اعتبار آن را اعلام کند.

وی اظهار داشت: اعلام اعتبار مصوبات مجلس نیز فقط از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی اعتبار دارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مصوبه مجلس برای تعیین هئیت سه نفره تایید رشته های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذاری و شواری عالی انقلاب فرهنگی جایگاه خاصی و ویژه ای دارند، افزود: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به استناد قانون دکتر کبکانیان به عنوان عضو کمیته سه نفره تایید رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین کرد.

منادی گفت: این اقدام به استناد مصوب سال 67 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی که در سال 69 به تصویب هئیت وزیران رسیده است برمی گردد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزارت علوم یک شبه 3 هزار رشته دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کرد و این سبب تشویش اذهان عمومی میان کسانی که دنبال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بودند، شد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر 100 امضایی را به وزیر علوم دادند و کمیسیون اموزش و تحقیقات نیز جلسه تشکیل داد و با وزیر و معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس توافق شد.

وی ادامه داد: برغم این پیگیری ها، در نهایت کار پیش نرفت تا اینکه نمایندگان مجلس درخواست 205 امضایی دو فوریتی را درخواست کردند که این قانون سال 67 مجدد به صورت دو فورتی تصویب شود.

منادی تصریح کرد: رییس مجلس شورای اسلامی، اما دستور داد که این قانون است و وقتی قانونی قبلا تصویب شده است، دوباره به تصویب نیاز ندارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بند یک ماده سه قانون تنقیح و تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی آمده است که اعلام اعتبار قانون بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: بر اساس قانون سال 89، با دستور رئیس مجلس نظر قوه مقننه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد که کمیته سه نفره تایید کدرشته های دانشگاهی ادامه کار دهد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شورای عالی انقلاب اسلامی نیز تصمیم گرفت یکی از اعضای کمیته سه نفره را که از قبل فعال بود تغییر دهد و دکتر کبکانیان را معرفی کرد.

منادی تصریح کرد: استناد این اقدامات همان قانون سال 67 و آئین نامه اجرایی آن است که سال 69 به تصویب هئیت وزیران رسیده است و اتفاق خاصی نیست.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این کار قانونی بوده است و اینکه یک وزارتخانه در مورد قانونی که مجلس تصویب کرده است نظر بدهد، قانونی و درست نیست و مجلس است که می تواند قوانین خود را نسخ یا تفسیر و یا اعتبار ان را اعلام کند.

منادی خاطرنشان کرد: مرجع اعلام اعتبار قوانین نیز فقط معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است و این روند از نظر ما معتبر است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید مورد حمایت باشد و نباید با کشاندن مسائل در جامعه سبب تشویش اذهان شد، گفت: همه رشته های دانشگاه ازاد قانونی و دارای مصوب کمیته سه نفره است.

منادی با تاکید بر قانونی بودن همه رشته های این دانشگاه طی حدود 35 سال گذشته، گفت: مقطع دکتری خیلی از رشته های دانشگاه آزاد نیز دایر شده است، اما وزارت علوم می گوید که کارشناسی ارشد آن را برگزار نکنید.

وی طی این مصاحبه که با خبرگزاری صدا و سیما در تبریز انجام شده، گفت: این در شرایطی است که وزارت علوم مجوز دکتری این رشته ها را داده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: