سراج:

برجام به صورت آشکار نقض شده/ تحریم‌های استکبار علیه بخش امنیت کشور است

کدخبر: 2109949

کارشناس مسائل راهبردی گفت: آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نبوده و می‌خواهند مزیت‌های راهبردی ایران را به میز مذاکرات منتقل کنند.

رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره تحریم های آمریکا علیه ایران ، اظهار داشت: آمریکایی ها تلاش می کنند با اجماع سازی، فشار بین المللی را علیه ایران شکل دهند و ایران مجبور به عقب گرد از منطقه شود.

سراج گفت: استکبار تلاش می کند که از فضای اجتماعی ایران بهره لازم را ببرد و این در حالی است که کشور همچنان در تب وتاب رقابت انتخاباتی و قطب بندی های سیاسی قرار دارد. آنها می خواهند با امنیت زدایی از ایران مسئله تغییر ساختار را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: ما شاهد هم افزایی اقدامات استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه بین المللی، منطقه ای و صحنه داخلی هستیم که هدف آنها اجماع و انزوای بین المللی، تلاش برای عقب گرد ایران از منطقه، گسست سیاسی و اجتماعی در داخل ایران، دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی برای تغییر در ساختار است.

وی بیان کرد: باید به دور از مسائل جناحی و سیاسی به طراحی جدید آمریکایی ها از منظر منافع و امنیت ملی نگاه کنیم. به جای یقه گیری، شماتت و مقصریابی، باید همه آحاد مردم و نخبگان در مقابل اقدامات آمریکا به اجماع واحد تبدیل شوند.

سراج با بیان اینکه برجام به صورت آشکار نقض شده، افزود: آمریکایی ها به تعهداتشان پایبند نماندند و به دنبال این هستند که مزیت های راهبردی ایران را به میز مذاکرات منتقل کنند و با وارد کردن مسئله موشک های ایران، عمق استراتژیک ایران در منطقه و اتهام حمایت از تروریست و نقض حقوق بشر از ایران امنیت زدایی کنند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: باید محیط داخلی ایران را به یک جبهه متحد علیه آمریکایی ها تبدیل کرده و استراتژی امام(ره) را در چنین شرایطی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم های استکبار علیه بخش امنیت کشور است، گفت: آمریکایی ها می خواهند کشور را بی دفاع و به نوعی امنیت زدایی کند. آنها با خاکی کردن دست ایران از مزیت های دفاعی در حوزه راهبردی می خواهند کشورمان را وادار به عقب نشینی از منطقه کرده و تغییر ساختار را در آن رقم بزنند.

سراج ادامه داد: استکبار با اعمال فشار بر ایران می خواهد بخش های دفاعی را به عنوان مشکل اساسی بر سر راه عدم رفع تحریم ها معرفی کند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: پرکردن جدول آمریکایی ها در حوزه امنیت زدایی، آتشی است که دود آن به چشم همه جریانات سیاسی و مردم خواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: