انتقاد توئیتری ترامپ از سناتور جمهوریخواه

کدخبر: 2109917

رییس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری به شدت از سناتور کارولینای جنوبی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هایی در صفحه توئیتر خود به شدت به لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه حمله کرد تا نحوه برخوردش با حوادث هفته گذشته شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا را انکار کند.

دونالد ترامپ با دروغ خواندن سخنان سناتور گراهام و برخی از رسانه های منتقدش، تلاش کرد موضع گیری های قبلی اش را در قبال حوادث شارلوتسویل تکذیب کند.

رئیس جمهور آمریکا در یکی از این پیام ها نوشت لیندسی گراهام همواره به دنبال جلب توجه است، به دروغ به نقل از من گفته است شباهت اخلاقی میان کوکلوکْس کلان (گروه راستگرای افراطی)، نئو نازی ها و طرفداران برتری سفید پوستان وجود دارد.

ترامپ در پیام دیگری افزود چه دروغ مشمئزکننده ای. مشکل او (لیندسی گراهام) این است که نمی تواند شکست سخت خود را در انتخابات فراموش کند و مردم کارولینای جنوبی این موضوع را به یاد می آورند.

ترامپ با حمله دوباره به رسانه های منتقد خود تصریح کرد عامه مردم هرچه بیشتر در حال درک این مطلب هستند که (رسانه های منتشر کننده) اخبار جعلی چقدر بی صداقت برخورد می کنند؛ آنها به کلی هر آنچه من درباره تنفر، تعصب و غیره می گویم را تحریف می کنند و این شرم آور است. تلاش رئیس جمهور آمریکا برای تکذیب رفتار خود در قبال حوادث هفته گذشته شهر شارلوتسویل در حالی اتفاق می افتد که زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان ساعاتی پیش در این باره گفت آنچه ترامپ در محکوم نکردن نژادپرستان سفیدپوست، راست گرا و نئونازی مرتکب شد، یک اشتباه بزرگ بود.

گابریل افزود ایجاد تناسب میان دو طرفِ این حادثه به جای طرد طرف نئونازی این اشتباه بزرگ را شکل داد.

این امر نشان می دهد بخشی از پایگاه حمایتی ترامپ در آمریکا را راستگرایان افراطی شکل می دهند. ایدئولوژیست ارشد ترامپ یعنی استیو بنن نیز به این افراد نزدیک است.

لازم به ذکر است، در واکنش به نحوه برخورد ترامپ با حوادث شهر شارلوتزویل، ترزا مِی نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرده بود ترامپ وظیفه داشت دیدگاه های راست گرایان افراطی را در این حادثه خشونت بار محکوم کند.

مِی در این باره گفته بود «من میان آنهایی که دیدگاه های فاشیستی را رواج می دهند و آنهایی که با این دیدگاه ها مخالفت می کنند هیچ تناسبی نمی بینم. به نظرم مهم است همه کسانی که در مسند مسئولیت قرار دارند، در هر کجا که دیدگاه های افراطی دیدند؛ به محکوم کردن آنها بپردازند.

گفتنی است در روزهای گذشته خشونت های افراط گرایان، شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا را به آشوب کشاند و خودداری ترامپ از محکوم کردن مناسب اقدامات سفیدپوستان افراطی در ماجرای این ناآرامی ها، انتقادهای فراوانی را چه در داخل و چه در خارج از این کشور علیه وی به وجود آورد. انتهای پیام /

انتقاد تند ترامپ از لیندسی گراهام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: