روحانی در دیدار با خانواده شهیدان اصغری ترکانی مطرح کرد؛

شهادت مظلومانه شهید حججی؛ نمونه‌ای از جنایات سبعانه تروریسم تکفیری

کدخبر: 2109901

رییس جمهور در دیداری صمیمی با خانواده شهیدان اصغری ترکانی، با تجلیل از رشادت ها، فداکاری ها و ایثارگری های خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران، بر لزوم تلاش در راستای تقویت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در کشور و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی عصر پنجشنبه با حضور در منزل شهیدان علی اکبر، علی اصغر و محمدرضا اصغری ترکانی، با مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار کرد.

رییس جمهور در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند به خاطر صبر فراوان و نیت های پاک به خانواده های شهدا و ایثارگران اجر بالاتری عنایت می کند، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران برای همه ملت ایران موجب افتخار هستند؛ خانواده هایی که در روزهای سخت فرزندان و پاره های تن خود را به مصاف دشمنان فرستادند.

وی با اشاره به رشادت ها و ایثار رزمندگان در دوران دفاع مقدس و عزم آنان برای پاسخ های محکم و دندان شکن به دشمن متجاوز، اظهارداشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن مظلوم بود در حالی که دشمنان این ملت از هیچ اقدام جنایتکارانه ای دریغ نکردند.

رییس جمهور با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن و گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان شهید ابوترابی، گفت: آزادگان ما در دوران اسارت رنج فراوانی کشیدند و کار بزرگی در مسیر عزت و استقلال کشور انجام دادند.

آقای روحانی نحوه شهادت مظلومانه شهید حججی را نمونه ای از جنایات سبعانه تروریست های تکفیری در پیشگاه تاریخ و جهانیان برشمرد و افزود: روحیه، ایمان و استقامت این جوانان برای ایستادگی و دفاع از حرم ائمه و حیثیت مسلمانان نشان می دهد رزمندگان و شهدای ما توانستند راه ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارند و این راه را برای همیشه پیش روی ملت قرار دهند.

رییس جمهور تاکید کرد: اگر امروز در کشور استقلال داریم و دشمنان اجازه تجاوز به این آب و خاک را به خود نمی دهند به خاطر ایمان جوانان و روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فرامین رهبری و پشتیبانی از ولایت فقیه، گفت: امیدواریم بتوانیم وظایف خود را به خوبی در این مسیر انجام داده و مدیون خون شهیدان و شرمنده در پیشگاه خدا و ملت نباشیم.

همچنین حاجیه خانم عباس آزاد والده و برادران شهیدان اصغری ترکانی نیز در این دیدار به بیان خاطرات و سجایای اخلاقی این شهیدان بزرگوار پرداختند.

شهید حجت الاسلام علی اکبر اصغری ترکانی در سال 65 و در سن 25 سالگی در منطقه حاج عمران، شهید حجت الاسلام علی اصغر اصغری ترکانی در سال 62 و در سن 20 سالگی در عملیات خیبر در منطقه طلائیه و شهید محمدرضا اصغری ترکانی در سال 62 و در سن 18 سالگی در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمدند.

رییس جمهور در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید نیز حضور داشت، با اهدای لوح تقدیر از خانواده معظم شهیدان اصغری ترکانی تجلیل کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: