جزئیات طرح بوفه الکترونیکی مدارس

کدخبر: 2109859

طرح بوفه الکترونیکی مدارس به طور آزمایشی برای اولین بار در تعدادی از مدارس ناحیه ۷ مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه آشنایی با بوفه الکترونیک امروز در ناحیه ۷ آموزش و پرورش مشهد مقدس برگزار شد.

محمدرضا کمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد مقدس ضمن حمایت از طرح ابتکاری بوفه الکترونیک مدارس گفت: عدم توجیه طرح برای همکاران و نیرو ای خدمات و اولیای دانش آموزان، احتمال شکست طرح را در پی خواهد داشت پس طرح را ابتدا به صورت پایلوت در چند آموزشگاه کلید می زنیم و بعد به بسط آن می پردازیم.

وی، یکی از مزایای این طرح را نظارت اولیاء به خرید فرزندانشان از بوفه مدارس عنوان کرد و گفت: برنامه غذایی مناسب و سالم برای تغذیه دانش آموزان به تفکیک جنسیت (پسر و دختر) و نیز مقاطع مختلف می تواند از دیگر مزایای این طرح باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد، لزوم اجرای این طرح را مواردی همچون عدم فرصت کافی خانواده ها برای تهیه یک چاشت سالم و کامل در منزل و نیز نداشتن نظارت کافی به لحاظ بعد اقتصادی دانست و افزود: وجود صف های طولانی بوفه مدارس فرصت استراحت، تفریح و استفاده از سرویس های بهداشتی و حتی فرصت خوردن مواد خوراکی که از بوفه خریداری شده را از دانش آموزان خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نیروهای زحمتکش خدماتی، یکی از وظایف شان ایجاد محیط آرام در ساعت تفریح برای همکاران است که به علت مشغول بودن در بوفه عملا نمی توانند به خوبی از وظایف خود بر آیند.

کمالی در ادامه گفت: نرم افزار مورد نظر این طرح را بر روی کامپیوتر یا گوشی همراه نصب کرده و اولیای دانش آموزان می توانند بدون حضور فیزیکی در مدارس برای فرزندانشان از بوفه مدارس خرید کنند.

وی افزود: از مزایای دیگر این طرح این است که می توانیم رژیم صحیح و سالمی را با توجه به منحنی رشد دانش آموزان با مشورت کارشناسان و مربیان بهداشت برنامه ریزی کنیم و مدیران مدارس نیز می توانند با بوفه الکترونیکی، مقدار سرمایه گذاری، فروش، سود و ... را کنترل و بر اساس آن، منابع مالی شان را مدیریت کنند.

در این جلسه توجیهی لایقی نیز به عنوان ارائه دهنده طرح بوفه الکترونیک، مزایای این طرح را شامل «عدم فرصت کافی برای خرید در زمان ساعت تفریح»، «وجود صف های طولانی برای خرید»، «مشکل باقی ماندن پول خرد برای دو طرف»، «عدم اتلاف وقت زنگ تفریح برای مبادلات پولی بین دانش آموزان و فروشنده بوفه»، «دقت و نظارت بیشتر در ارائه مواد غذایی بهداشتی به دانش آموزان»، «در دسترس بودن سرایدار در زمان ساعت تفریح برای همکاران مدرسه» و «نظارت خانواده ها بر خرید انواع مواد غذایی» اعلام کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: