عمار حکیم بر لزوم گفتگو بین دولت عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد

کدخبر: 2109360

رهبر جریان جدید التاسیس حکمت ملی در دیدار با هیات کرد، نسبت به بازگشت تروریسم به عراق هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق و رهبر جریان جدید التاسیس حکمت ملی، سه شنبه شب، در دیدار با هیات کرد، نسبت به بازگشت تروریسم به عراق هشدار داد و خواستار حفظ یکپارچگی کشور و حل مشکلات بر اساس گفت وگو و مذاکره شد.

حکیم در دیدار با هیات کرد به ریاست روژ نوری شاویس که برای گفت وگو در خصوص موضوع همه پرسی با مقام های دولت مرکزی ، در بغداد بسر می برد، گفت: وحدت عراق، سرنوشت همه عراقی هاست، چرا که منافع همه در حفظ این وحدت است.

رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق که به تازگی از این گروه جدا شده است، تاکید کرد که وحدت به همان اندازه که منافع همه عراقی ها را تامین می کند، می تواند بر بحران های سیاسی و امنیتی نیز غلبه کند.

عمار حکیم در این دیدار بر اهمیت ادامه گفت وگوها تاکید و اضافه کرد، قانون اساسی سقف ایده آل برای گفت وگوها جهت حل مشکلات برجسته موجود است.

وی اشاره کرد به اینکه تجربه عراق با تروریسم، تجربه بسیار تلخی برای همه عراقی ها بود و ثابت کرد که همه به یکدیگر نیاز داریم. رئیس جریان تازه تاسیس حکمت ملی ، در عین حال هشدار داد که خطر تروریسم همچنان وجود دارد و به دنبال فرصت بازگشت به عراق است.

رئیس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق، از همه بافت های عراقی بویژه کردها دعوت کرد که در ایجاد بنای عراق بر وحدت که در جنگ علیه داعش نمایان شد، مشارکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: