با انتشار پیامی توئیتری؛

ایوانکا ترامپ حملات نژادپرستانه شارلوتسویل را محکوم کرد

کدخبر: 2108837

«ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی حملات نژادپرستانه شارلوتسویل را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به وضوح از محکوم کردن اقدام نژادپرستان سفیدپوست در حمله به گروه فعالان ضدنژادپرستی در شارلوتسویل خودداری کرده است، ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا حمله نئونازی ها را که منجر به کشته شدن ۳ نفر از فعالان ضدنژادپرستی شد، محکوم کرد.

ایوانکا ترامپ امروز یکشنبه ضمن محکوم کردن خشونت های شارلوتسویل با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «در جامعه هیچ جایگاهی برای نژادپرستی، برتری سفیدپوستان و نئونازی های نباید وجود داشته باشد.»

او در پیام دیگری خواستار اتحاد میان مردم آمریکا شد.

دونالد ترامپ روز گذشته در واکنش به حوادث شارلوتسویل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه ها محکوم می کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می افتد. نه از دوره دونالد ترامپ، نه از دوره باراک اوباما. این اقدامات ریشه ای بسیار بسیار طولانی تر دارند.»

اظهارات ترامپ انتقاد برخی از گروه های فعال حقوق مدنی و سیاسی آمریکا را برانگیخت؛ چرا که دونالد ترامپ از گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت های شارلوتسویل ویرجینیا بودند، نامی نبرد.

روز گذشته درگیری های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی در شارلوتسویل رخ داد. در طول این درگیری ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه ۳ نفر کشته و ده ها نفر مجروح شدند.

راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: