۳ کشته و ۳۵ زخمی؛ تلفات خشونت‌ها در شارلوتسویل

کدخبر: 2108658

درگیری‌ها در شارلوتسویل واقع در آمریکا و حوادث پس از آن تا کنون ۳ کشته و ۳۵ زخمی درپی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندار شهر «شارلوتسویل» اعلام کرد که آمار تلفات خشونت‌ها و درگیری‌ها میان نژادپرستان و مخالفان آنها تا کنون 3 کشته و 35 نفر زخمی است.

از این میان 2 نفر از کشته‌ها مربوط به سقوط بالگرد پلیس ایالت ویرجینا که مشغول گشت‌زنی برفراز محل درگیری‌ها بود، می‌باشد.

رئیس پلیس شارلوتسویل نیز با بیان اینکه راننده خودرویی که به میان جمعیت ضد نژادپرستان رفته بود، بازداشت شده، افزود هیچکدام از مجروحان در اثر درگیری با پلیس نبوده است.

روز شنبه صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در «شارلوتسویل» تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شدند. در تجمع امروز که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

مدت کوتاهی پس از آن یک خودرو شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان در شهر «شارلوتسویل» ویرجینیا را زیر گرفته که آمار اولیه از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 19 تن دیگر حکایت دارد.

تجمع امروز در حمایت از شکایت «جیسون کسلر» وبلاگ‌نویس راستگرا از شورای شهر «شارلوتسویل» به دلیل تصمیم مسئولان این شهر برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» است. لی در جریان جنگ داخلی آمریکا، ارتش ویرجینا متشکل از حامیان برده‌داری و برتری نژاد سفید را فرماندهی می‌کرد.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، جنبش‌های نژادپرست افراطی به خصوص گروه‌های «سفید برتر پندار» که معتقدند سفیدپوستان نژاد برتر هستند، انرژی گرفته و هر از چند گاهی تجمعاتی برگزار می‌کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: