بازی رفت سوپرجام اسپانیا

بارسلونا- رئال‌مادرید؛ فصل تازه دشمنی در قلعه نوکمپ

کدخبر: 2108609

بارسلونا و رئال‌مادرید برای اولین ال‌کلاسیکوی فصل جدید آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا مقابل رئال مادرید. هر روایتی از دشمنی این 2 تیم با وجود اینکه بارها صحبت شده بازهم جالب است. داستان بازی رفت سوپرجام فصل 2018-2017 اسپانیا هم از این قاعده مستثنا نیست.

بارسلونا با کوله باری از امید و آرزو قصد دارد در بازی ساعت 30 بامداد دوشنبه، کار ناتمامی برای بازی برگشت در زمین حریف باقی نگذارد؛ حریفی که این روزها به شدت آماده نشان می دهد و با 2 قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان و سوپرجام اروپا حتی در قلعه نوکمپ هم به دنبال پیروزی است.

برتری تابستانی بارسلونا و حال خوب رئال

اولین ال کلاسیکوی دوستانه تاریخ 2 تیم در پیش فصل تابستانی با برتری بارسلونا در میامی آمریکا به پایان رسید اما حساب بازی رسمی از رقابت دوستانه جداست. رئال مادرید ظاهرا آنقدر خودش را کامل می داند که غیر از چند خرید جزئی مانند تئو هرناندز دست به ترکیب فصل گذشته نزده و اگر امباپه را فاکتور بگیریم، سودای خرید بزرگی هم در سر ندارد. مردان زیزو در تابستان نتایج خوبی کسب نکردند اما برتری بر منچستریونایتد در سوپرجام اروپا، روحیه تیم را افزایش داد و در اردوی قهرمان اروپا همه چیز آماده فتح یک جام دیگر است. بارسلونا در تابستان، گران ترین فروش تاریخ فوتبال را رقم زد. نیمار با 222 میلیون یورو راهی پاری سن ژرمن شد و هنوز پول هنگفت حاصل از فروش او، صرف خرید بازیکن جدیدی نشده است. از کوتینیو و دمبله به عنوان کاندیداهای جانشینی ستاره برزیلی نام برده می شود. قطعا بازیکنانی مانند سمدو و دلوفئو نمی توانند خلا نیمار را پر کنند.

سیزدهمین رویارویی

در 12 رویارویی قبلی در سوپرجام اسپانیا، رئال مادرید 6 بار پیروز شده، 4 بار بارسلونا به برتری دست یافته و 2 رقابت هم با تساوی خاتمه یافت است. هر چند تعداد برتری های رئال مادرید بیش تر نشان می دهد اما بارسلونا در سال های اخیر در بازی رفت و برگشت مقابل رئال مادرید شرایط بهتری داشته است. بارسلونا تا به حال 12 بار قهرمان سوپرجام اروپا شده که آخرین قهرمانی، سال گذشته رقم خورد. رئال مادرید در این مورد در موضع ضعف قرار دارد و با 9 قهرمانی پشت سر رقیب دیرینه در رده دوم پرافتخارترین تیم های سوپرجام اسپانیا دیده می شود. آخرین قهرمانی فاتح فصل قبل اسپانیا و اروپا در سوپرجام اسپانیا سال 2012 با غلبه بر بارسلونا شکل گرفت.

غایب بزرگ بازی

آندرس اینیستا، هافبک بارسلونا با بهبود مصدومیت به تمرینات تیم بازگشته و شاید در ترکیب تیم والورده قرار بگیرد. در سوی مقابل، لوکا مودریچ به خاطر کارت قرمزی که 3 سال قبل در سوپرجام دریافت کرده، بازی رفت در زمین بارسلونا را از دست داده است. غیر از این موارد، 2 تیم محروم و مصدوم خاصی ندارند و با قدرت تمام به میدان می روند. خبر خوب برای هواداران رئال مادرید بازی کردن رونالدو از ابتدا و پایان هرگونه شائبه در مورد ناآمادگی بیل است. 2 ضلع از مثلث خط حمله سفیدپوشان آماده هستند و در سوی مقابل هر چند نیمار دیگر در ترکیب بارسلونا نیست اما «بلوگرانا» به آمادگی مسی و سوارز امید دارد. بارسلونا قصد نشان دادن قدرتش بدون نیمار را دارد؛ همان طور که رئال مادرید می خواهد ثابت کند همان تیم آماده فصل قبل است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: