ناکارآمدی هواپیمای ای تی آر به گردن کامپیوتر انداخته شد!

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی ای. تی. آر خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند، گفت: تاکنون ای. تی. آر بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد شایعات مربوط به عدم سازگاری هواپیماهای ای.تی.آر با اقلیم ایران گفت: ۲۰ سال است که از ورود نخستین ای.تی.آر به ایران می‌گذرد و این هواپیماها خدمات زیادی به مردم ایران داشته‌اند.

علی عابدزاده در خصوص نقص فنی پیش آمده در هواپیمای ATR با رجیستر TA در مسیر مشهد به گرگان، گفت: مشکلی به لحاظ فیزیکی برای این هواپیما پیش نیامده بود.

وی توضیح داد: اخطار اشتباه کامپیوتر هواپیما باعث شده تا سیستم هشداردهنده موتور عملیاتی شود و خلبان طبق وظیفه‌ای که داشته موتور را خاموش و اجازه فرود اضطراری می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجدد دستگاه مشکل برطرف می‌شود.

عابدزاده با بیان اینکه گاهی اخطار اشتباه از طرف کامپوتر هواپیماها پیش می‌آید، تاکید‌کرد: مشکل این هواپیما نقص در قطعات نبوده و هیچ‌گونه تغییر قطعه‌ای صورت نگرفته است و نیاز به تغییر قطعه نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این موضوع که ای. تی. آر های خریداری شده مناسب اقلیم ایران نیست، گفت: اتفاقا این هواپیماها کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارند و ای. تی. آرها در تمام جهان و در اقلیم‌های مختلف پرواز دارند؛ ضمن اینکه این نوع هواپیما نزدیک ۲۰ سال قبل وارد کشور شده است و تاکنون خدمات زیادی در سفرهای هوایی به مردم ارائه داده است.

عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی ای. تی. آر خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند، گفت: تاکنون ای. تی. آر بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص امنیت پرواز با ای.تی.آرها از آموزش کامل خلبانان ایرانی خبر داد و گفت: درحال حاضر مدتی است که پروازها با خلبان ایرانی که آموزش کامل و جامعی را دیده‌اند انجام می‌شود و هیچ گونه مشکلی در بخش امنیت پرواز و تامین قطعه وجود ندارد.

شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قراردارد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است. می‌توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.

همچنین ATR تا به حال بیش از ۱۵۰۰ هواپیما فروخته است و بیش از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. هر ۸ ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از دنیا فرود می آید. ٢٠٠ شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این نوع هواپیما استفاده می کنند.

ارسال نظر

ترمیم کابینه منجر به انسجام در رویکرد اقتصادی می‌شود

امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد

مدیر عامل اسبق شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور، شکل نگرفتن فرهنگ مناسب مصرف برق در کشور، پایین بودن قیمت برق در ایران نسبت به کشورهای همسایه و عدم توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی متناسب با نیاز کشور را از جمله دلایل مهم قطعی‌های پرشمار اخیر برق در کشور برشمرد.

اروپا از کودتای ترکیه با خبر بود؟

 پانزدهم جولای ی دو‌سال پیش بود که ترکیه به سرخط خبر‌های جهان بدل شد. کودتای نافرجام ترکیه که هنوز ابهامات زیادی در آن وجود دارد. چیزی که در سالگرد این کودتا باعث دوباره مطرح شدن آن شده، توئیت خاویر سولانا، دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر اطلاع داشتن اروپا و آمریکا از این کودتا بود.

شیعیان فوعه و کفریا از محاصره خارج می‌شوند

بر اساس این توافق حدود 7000 شهروند محاصره شده این دو شهر شیعه نشین از محاصره تروریست های "النصره، کتیبة التوحید والجهاد و تجمع سرایا داریا" خارج می‌شوند.

مهم‌ترین مطالب سرویس

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرودلایل قطعی‌های اخیر برق را تشریح کرد
امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد
یادداشت دکتر وحید شقاقی شهری به بهانه اظهارات اخیر وزیر بهداشت؛
۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت
تکرار بحران اقتصادی دهه ۷۰
نیاورانی‌ها از جان اقتصاد چه می‌خواهند؟
چگونه نیمه شب ۳۵هزار ثبت سفارش غیرقانونی صورت گرفت؟
جزئیات فساد سازمان‌یافته در واردات خودرو
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «نسیم آنلاین»:
متعجم چرا دولت روحانی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا نمی‌کند!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین