معاون سابق سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

آمار واقعی بیکاران ۷ میلیون نفر است نه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار!

کدخبر: 2106837

طبق آمارگیری دولت، کسی اگر یک ساعت در هفته کار کند شاغل محسوب می‌شود. اکنون سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم به صورت واقعی در نظر بگیریم حدود هفت میلیون بیکار داریم.

به گزارش «نود اقتصادی» ، محسن ایزدخواه، معاون سابق سازمان تامین اجتماعی درباره الویتهای اقتصادی کشور در 4 سال آینده گفت: افزایش بیکاری، امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته بر این موضوع تاکید فراوانی دارند. از این رو هر سه قوه باید در ایجاد اشتغال در کنار هم باشند. مجلس می‌تواند قوانین مزاحم تولید را حذف کند و قوه قضاییه نیز نقش بسزایی در ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی افزود: طبق آمارگیری دولت، کسی اگر یک ساعت در هفته کار کند شاغل محسوب می‌شود. اکنون سه‌میلیون و 200 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم به صورت واقعی در نظر بگیریم حدود هفت میلیون بیکار داریم. در برنامه ششم توسعه تاکید شده سالانه 950 هزار شغل باید ایجاد شود تا اشتغال در همین سطح حفظ شود. ایزد خواه ادامه داد: برای از بین بردن ریشه بیکاری ابتدا باید تیم اقتصادی منسجم با رویکردهای مشخص در کابینه دولت دوازدهم معرفی شوند. اگر رشد و توسعه کمی و کیفی اشتغال پایدار کمرنگ باشد و از همه مهم‌تر با ملاحظات عدالت اجتماعی تطبیق نداشته باشد قطعا نمی‌توان به هدف تعیین شده رسید.

وی تاکید کرد: بهبود فضای کسب‌وکار و سپردن اقتصاد به بخش خصوصی می‌تواند بخش مهمی از رسالت دولت را در حوزه اشتغال مطابق با برنامه ششم توسعه تأمین کند. اشتغال زیرساخت معیشت است و باید حمایت‌های اجتماعی را به جای توزیع پول به‌کار بگیریم.

ارسال نظر: