دادستان کل آمریکا: ۴ نفر به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده‌اند

کدخبر: 2106685

دادستان کل آمریکا با اعلام این‌که طی ماه‌های اخیر میزان افشاگری‌های از اطلاعات محرمانه دولتی، بدون مجوز به رسانه‌ها یا دشمنان خارجی افزایش چشمگیری داشته است، تأکید کرد که چهار نفر در ارتباط با این موضوع متهم شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس»، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، روز جمعه در اشاره به درز اطلاعات محرمانه دولتی به رسانه‌ها، گفت: «هیچ‌کسی حق ندارد دعواها و اختلافات پنهان خود را با انتشار اطلاعات حساس دولتی به رسانه‌ها بکشاند. هیچ دولتی نمی‌تواند در شرایطی کار بکند که رهبران آن نتوانند درباره مسائل حساس به‌طور محرمانه گفت‌وگو کنند یا قادر نباشند که آزادانه و با اطمینان خاطر با رهبران خارجی مکالمه محرمانه‌ای داشته باشند.»

سشنز تصریح کرد، در ماه‌های اخیر میزان افشاگری‌های غیرقانونی به رسانه‌ها یا دشمنان خارجی افزایش چشمگیری داشته و مواردی که به وزارت دادگستری ارجاع شده تا درباره درز غیرقانونی اطلاعات محرمانه تحقیق کند افزایش «انفجاری» داشته است.

وی همچنین اعلام کرد که دادستانی تاکنون 4 نفر را به درز اطلاعات محرمانه و ارتباط مخفیانه با ماموران خارجی متهم کرده که یکی از آنها در افشای اطلاعات در رسانه‌ها نقش داشته و یکی دیگر هم دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» بازداشت شده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست»، پنجشنبه محتوای مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران استرالیا و مکزیک را منتشر کرد که موج واکنش‌ها را میان سیاستمداران آمریکایی به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر بارها نسبت به درز اخبار محرمانه دولت به رسانه‌ها هشدار داده و هفته گذشته با انتقاد شدید از جف سشنز، او را متهم کرد که در قبال این مسئله از خود ضعف شدیدی نشان داده است.

از سوی دیگر، برای مقابله با روند درز اطلاعات دولتی به رسانه‌ها، «کلین کانوی» از مشاوران دونالد ترامپ خواستار استفاده از آزمون‌های دروغ‌سنج در رابطه با افرادی شده است که به دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا و متن مکالمات تلفنی او دسترسی دارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: