اذعان سازمان اطلاعات کره جنوبی به تلاش برای تقلب در انتخابات

کدخبر: 2106506

سازمان اطلاعات کره جنوبی اذعان کرد در جریان انتخابات سال ۲۰۱۲ تلاش کرده بود با اعمال نفوذ بر رای‌دهندگان این کشور به پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان اطلاعات کره جنوبی اذعان کرد در آستانه انتخابات سال 2012 تلاش کرده بود با اعمال نفوذ بر رای‌دهندگان این کشور به پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور کمک کند.

تحقیقات درون سازمانی از سرویس ملی اطلاعات کره جنوبی نشان می دهد واحد جنگ سایبری این سازمان در آستانه انتخابات سال 2012 میلادی حدود سی تیم را به مدت دوسال سازماندهی و عملیاتی کرد. این مطلب را این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد. این تیم ها از طریق استخدام افراد عادی آشنا به مسائل اینترنتی تلاش کردند با انتشار مطالبی در سطح توییتر و پایگاه های اینترنتی در عقیده و نظر مردم اعمال نفوذ کنند.

در این بیانیه آمده است: «وظیفه این تیم ها تبلیغ ایده های جانبدارانه از دولت و انتقاد از دیدگاه های مخالفان دولت بود. آنها دیدگاه های مخالف را به عنوان دیدگاه هایی نشان می دادند که در راستای تلاش های کره شمالی برای ایجاد اختلال در امور کره جنوبی قرار دارد».

در آن زمان لی میونگ باک، رئیس جمهور محافظه کار ، در راس امور قرار داشت و در جریان انتخابات ریاست جمهوری دسامبر سال 2012 پارک گئون-هه از هم حزبی های وی توانست با پیروزی بر مون جائه این، نامزد لیبرال، برنده انتخابات شود. خانم پارک گئون-هه بعدها به سبب رسوایی و فساد مالی از قدرت کنار گذاشته شد.

پس از استیضاح پارک گئون-هه به سبب پرونده فساد، مون جائه این ماه مه امسال پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد. وی بعد از پیروزی دستور تحقیقات درباره این مسئله را داد. مون جائه وعده داده است با ایجاد اصلاحاتی، مانع از دخالت سازمان ملی اطلاعات کشور در انتخابات شود و فعالیت این سازمان را بر روی جمع آوری اطلاعات درباره کره شمالی و کشورهای دیگر متمرکز کند.

سخنگوی حزب محافظه کار که در شرایط کنونی مخالف دولت است و به حزب لیبرتی کره تغییر نام داده است، روند تحقیقات از این سازمان را دارای انگیزه های سیاسی توصیف کرد.

سازمان اطلاعات کره جنوبی به تلاش برای تقلب در انتخابات اعتراف کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: