وزیر دفاع روسیه:

آمریکا از ابتدای سال ۱۳۰ پرواز شناسایی در مرزهای جنوبی روسیه داشته است

کدخبر: 2104155

وزیر دفاع روسیه طی سخنانی گفت که آمریکا از ابتدای سال ۱۳۰ پرواز شناسایی در مرزهای جنوبی روسیه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز چهارشنبه گفت کشورش مجبور است برای خنثی کردن تهدیداتی که علیه امنیت ملی خود احساس می کند ظرفیت ها و توانمندی های رزمی خود را در منطقه نظامی جنوبی با اتخاذ تدابیر متقارن همچنان افزایش دهد.

شویگو گفت :«در شرایط کنونی روسیه مجبور است برای حذف تهدیدات جدیدی که علیه امنیت ملی خود احساس می کند، تدابیر متقارن اتخاذ کند. روسیه مجبور است تدابیری برای بازدارندگی راهبردی، و افزایش ظرفیت ها و توانمندی های رزمی خود در منطقه نظامی جنوبی در پیش گیرد.»

به گفته وزیر دفاع روسیه، از ماه آوریل در مجموع 16 هواپیمای نیروهای هوایی تاکتیکی آمریکا و انگلیس به صورت دائمی در رومانی مستقر شده اند. از ابتدای امسال آمریکا به تنهایی بیش از 130 پرواز شناسایی در امتداد مرزهای جنوبی روسیه انجام داده است.

شویگو همچنین گفت یکی از گام های مهم در مسیر افزایش پتانسیل نظامی روسیه در منطقه نظامی جنوبی تشکیل ارتش ترکیبی در مارس 2017 بود.

وی افزود :«افزون بر آن، ما چهار گردان پلیس نظامی تشکیل داده ایم که هم اکنون سرگرم اجرای وظایف خود در مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه هستند.»

وزیر دفاع روسیه گفت همه تلاش های سازمانی با عرضه تسلیحات مدرن و جنگ افزار نظامی به منطقه نظامی جنوبی در شش ماه گذشته همراه شده اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: