معاون دبیر ستاد حقوق بشر خبر داد

برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین‌الملل برای قضات

کدخبر: 2103904

معاون دبیر ستاد حقوق بشر در اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل، گفت: برگزاری این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و تقویت توانمندی‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعاتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر، از برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین‌الملل قضات با همکاری مرکز آموزش و دانشگاه علوم قضایی خبر داد.

وی افزود: در این دوره که در حال برگزاری است، بیش از 70 همکار قضایی شاغل در محاکم و دادسراها از سراسر کشور حضور دارند.

غریب آبادی با اشاره به ضرورت آشنایی قضات به تحولات حقوق بین‌الملل و مهمترین مسائل روز در این حوزه، تصریح کرد: برگزاری این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و تقویت توانمندی‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعاتی است که ابعاد فراملی داشته وعناصری فراتر از حقوق داخلی را دربرمی گیرند.

معاون دبیرستاد حقوق بشر در ادامه گفت: عناوینی که در این دوره مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند؛ شامل (مراجع قضایی کیفری بین‌المللی، داوری بین‌المللی، صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های داخلی، موافقت‌نامه‌های دوجانبه معاضدت قضایی، مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، مصونیت دولت‌ها وسازمان‌های بین المللی، مراجع قضایی حقوقی بین‌المللی، حقوق معاهدات بین‌المللی، رابطه حقوق داخلی وحقوق بین‌المللی، اعمال قواعد حل تعارض قوانین، و حقوق بشر) می باشد.

وی پس از تشریح عناوین این دوره، تاکید کرد: تلاش شده از اساتید ممتازی که در حوزه علمی وعملی دارای تجربیات ارزشمندی هستند، استفاده شود و موضوعات مورد بحث به صورت کاربردی ارائه گردند.

غریب آبادی در پایان با توجه به استقبال گسترده قضات شرکت کننده در این دوره، اظهار داشت: تدوام این دوره‌ها در سطوح مختلف عمومی وتخصصی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر: