هیأت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در محاصره نیروهای امنیتی اردن

کدخبر: 2103732

منابع صهیونیستی گزارش دادند که نیروهای امنیتی اردن ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به محاصره خود درآورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، در پی قتل دو شهروند اردنی توسط یک نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی در امان، نیروهای امنیتی اردن از دیشب سفارت این رژیم را به محاصره خود درآورده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع گزارش دادند که به دلیل محاصره امنیتی سفارت این رژیم، تل‌آویو مجبور شد تخلیه سفارت و انتقال هیأت دیپلماتیک خود به سرزمین اشغالی را متوقف کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت که وزارت خارجه این رژیم دیشب نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کرده و طی آن تصمیم گرفت تمامی کارکنان سفارت فورا ساختمان سفارت را ترک کنند اما مسئولان اردن با این کار و انتقال نگهبان عامل قتل دو شهروند اردنی به تل‌آویو مخالفت کردند.

اخبار ضد و نقیضی درباره حادثه تیراندازی دیشب منتشر شده اما گفته می‌شود یک جوان اردنی به نام «محمد زکریا الجواوده» کابینت‌ساز برای انجام برخی تعمیرات در منزل اجاره‌ای یکی از کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی به آنجا رفته بود و صاحب خانه نیز که یک پزشک اردنی است در محل حضور داشته و بنا به ادعای مسئولان صهیونیست جوان اردنی قصد حمله با چاقو به سمت نگهبان اسرائیلی را داشته که او نیز به سمت این جوان و پزشک اردنی تیراندازی کرده و آنها را به قتل رسانده است.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که این جوان اردنی از کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی بوده است.

طبق این گزارش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز برای آرام کردن اوضاع با «عبدالله دوم» شاه اردن تماس تلفنی برقرار کرده است.

یک منبع رسمی در این باره گفت که اگر رژیم صهیونیستی همچنان بر مواضع خود مبنی بر مخالفت با اجرای تحقیقات با این نگهبان به بهانه داشتن مصونیت بر اساس کنوانسیون «وین» پافشاری کند در آن صورت تدابیر دیپلماتیک دیگری اتخاذ خواهد شد و همه گزینه‌ها نیز روی میز است.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر: