معاون بانک و بیمه طیب نیا:

صنعت بیمه تمام ریسک ها را در داخل کشور متمرکز نکند

کدخبر: 2103407

حسین قضاوی بیان داشت: ضروری است شرکتهای بیمه مستقیم با توجه به میزان قبولی ریسک و ساختار مالی خود اقدام به اخذ پوشش اتکایی کنند.

به گزارش نود اقتصادی، معاون بانک و بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به اتفاق مدیرکل بانک و بیمه و هیئت همراه ضمن حضور در شرکت بیمه اتکایی امین با اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارکنان این شرکت از نزدیک دیدار کرد.

حسین قضاوی تصریح کرد: با بهبود شاخصهای اقتصاد کلان درچهار سال گذشته، شاهد وضعیت بهتری در بخشهای اقتصادی بوده ایم و در نقطه اوج آن در سال 95 بود که رشد اقتصادی به صورت قابل ملاحظه افزایش یافت و نرخ تورم به کمترین حد خود رسید.

وی، با اشاره به دو مسئله تامین مالی و پوشش ریسک به عنوان 2 بال مهم فعالیت صنعت بیمه در اقتصاد کشور افزود: با توجه به نقش مهم صنعت بیمه در اقتصاد باید در این زمینه تلاش شود تا جایگاه این صنعت بیش از پیش مشخص شود.

قضاوی بیان داشت: ضروری است شرکتهای بیمه مستقیم با توجه به میزان قبولی ریسک و ساختار مالی خود اقدام به اخذ پوشش اتکایی کنند و و امیدواریم شرکتهای بیمه در این مسیر پیش بروند تا بیمه های اتکایی مانند بیمه اتکایی امین بتوانند خدمات بیشتری ارائه کنند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص اهمیت توزیع ریسک گفت: صنعت بیمه باید به طور متناسب نسبت به توزیع ریسک اقدام کند و تمام ریسکها را داخل کشور متمرکز نکند و اگر بخشی از ریسک را به خارج واگذار می کند، ریسکهایی هم از خارج قبول کند.

وی ابراز امیدواری کرد، تعاملات شرکتهای بیمه ایرانی خصوصاً با کشورهای منطقه افزایش پیدا کند تا بتوانیم در زمینه قبولی و واگذاری ریسک وضعیت بهتری داشته باشیم.

در این دیدار مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین هم با بیان اینکه شرکتهای بیمه اتکایی با وجود دارا بودن ظرفیت فنی و مالی مناسب، سهم کمی از بازار اتکایی کشور را در اختیار دارند، افزود: ما همواره در فعالیتهای اتکایی، مدیریت ریسک را سرلوحه کار خود قرار داده و به هر قیمتی جذب پرتفو نمی کنیم.

سیدمصطفی کیایی گفت: سرمایه گذاری شرکت در سال های اخیر به نحو مناسبی انجام شده و این مسئله موجب شد تا بالاترین نسبت توانگری مالی در صنعت بیمه به این شرکت اختصاص یابد و به این ترتیب هیچ مشکلی در پرداخت خسارتهای بزرگ ندارد.

وی،به ورود بیمه اتکایی امین به بازار سرمایه اشاره و اضافه کرد: در ادامه با حمایت وزارت اقتصاد توانستیم بخشی از سهام دولتی شرکت را کاهش دهیم و در حال حاضر به دنبال سهامداران حقوقی بزرگ و حتی الامکان شرکتهای بیمه مستقیم هستیم تا ضمن حمایت از آنها در مواقع لزوم بتوانیم از کمک آنها استفاده کنیم.

ارسال نظر: