حمله معاون وزیر صنعت به دستگاههای نظارتی:

معظمی: نمی‌شود که کار کنیم و فحش هم بخوریم!/ دستگاههای نظارتی بیخودی برای ما محدودیت درست می‌کنند

کدخبر: 2103380

معاون وزیر صنعت گفت: هنوز قلم را روی کاغذ نگذاشته‌ایم سوال می پرسند؛ نمی شود که کار کنیم و فحش هم بخوریم!

به گزارش « نسیم آنلاین » منصور معظمی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد فعالیت سازمان گسترش اظهار داشت: طی پنجاه سال گذشته حدود 250 طرح صنعتی توسط این سازمان اجرا شده و حالا در مرحله دوم عمر ایدرو نیازمند بازتعریف در وظایف سازمان هستیم.

وی با اشاره به واگذاری برخی شرکت‌های دولتی به بخش شبه‌دولتی، خصولتی‌ها و یا نهادهای دیگر تصریح کرد: سازمان‌های توسعه‌ای وارث بدهی شرکت‌هایشان هستند و مطالبات و تعهداتی به آنها منتقل شده است.

وی با تأکید بر لزوم تعریف مأموریت‌های جدید برای سازمان‌های توسعه‌ای گفت: ما دنبال استفاده از منابع دولتی در ایدرو نیستیم بلکه می‌خواهیم که ضوابط دست و پاگیری که حوزه مسولیت سازمان‌ها را محدودتر می‌کند، برطرف شوند.

معظمی با بیان اینکه هم اکنون 18 طرح با بودجه 6 هزار و 100 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم 3711 نفری در ایدرو در حال اجرا است، افزود: تا امروز نه تنها یک ریال از منابع دولتی استفاده نکردیم بلکه طلب هم داریم.

به گفته وی بعد از برجام، 28 موافقت نامه در سازمان گسترش به امضا رسیده که 7 مورد به قرارداد تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز اتفاق می افتد نظارت نیست بلکه محدودیت‌های زیادی وجود دارد، افزود: هنوز قلم را روی کاغذ نگذاشته‌ایم سوال می پرسند؛ نمی شود که کار کنیم و فحش هم بخوریم!

وی به کنایه به این بیت شعر اشاره کرد:در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم، سرزنش‌ها گر کند نهادهای نظارتی غم مخور.

رییس سازمان گسترش با بیان اینکه ما دیگر نباید به سمت ایجاد یک‌سری واحدها برویم بلکه باید به عنوان تسهیل گر شرایط برای افزایش رغبت بخش خصوصی عمل کنیم، اظهار داشت: از مجلس انتظار داریم در تعریف مأموریت‌های جدید برای ایدرو همکاری کند.

ارسال نظر: