ساخت مسکن روستایی برای خانوارهای دو معلول کلید خورد

کدخبر: 2103351

حمیدرضا سهرابی گفت که در مجموع تاکنون بیش از ۹۰۰ واحد مسکن روستایی خانوارهای دو معلول در روستاها به بهره برداری رسیده و افزود که این واحدها از ۱۸۰ میلیون ریال کمک های بلاعوض برخوردار هستند و ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دیگر به این واحدها اختصاص می یابد.

نود اقتصادی نوشت: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: بنیاد مسکن ساخت سه هزار و 600 واحد مسکونی روستایی برای خانوارهای دو معلول به بالا را در دستور کار خود قرار داده است.

حمیدرضا سهرابی،افزود: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت 2 هزار و 500 واحد روستایی در کشور آغاز شده و مابقی نیز در مراحل انجام اداری عقد قرارداد و یا معرفی به بانک ها قراردارند.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از یک هزار و 400 واحد مسکونی خانوارهای دو معلول در روستاها در مرحله نازک کاری قرار دارند، گفت: انتظار داریم این واحدها تا 3 ماه آینده به بهره برداری برسند.

سهرابی با بیان این که در مجموع تاکنون بیش از 900 واحد مسکن روستایی خانوارهای دو معلول در روستاها به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: این واحدها از 180 میلیون ریال کمک های بلاعوض برخوردار هستند و 180 تا 200 میلیون ریال تسهیلات دیگر به این واحدها اختصاص می یابد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران یادآورشد: مجموع منابع مالی اختصاصی برای ساخت هر واحد مسکونی خانوارهای دو معلول در روستاهای کشور، 360 تا 380 میلیون ریال است و تسهیلات این واحدها نیز با 5 درصد سود در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

قرار است تا پایان سال آینده با همکاری های سازمان های حمایتی 11 هزا واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول به بالا در کشور ساخته شود که سهم بنیاد مسکن برای ساخت این واحدها در روستاهای 3600 دستگاه است که تاکنون 900 دستگاه آن به این خانوارها در روستاها تحویل شده و در سطح کشور نیز به بیش از 3 هزار خانوار واگذار شده است.

ارسال نظر: