اوج مصرف در یک ماه گذشته ۱۷ بار از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت؛

بارش باران پیک مصرف برق را به پایین ترین میزان خود رساند

کدخبر: 2103345

میزان مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار و ۸۴۸ مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان به یکهزار و ۱۸۱ مگاوات و سهم واردات ۶۶۷ مگاوات گزارش شد.

«نود اقتصادی» نوشت: وزارت نیرو اعلام کرد :بارش باران در عصر پنج شنبه ( 22 تیرماه ) و خنک تر شدن هوا، پیک مصرف برق در روز جمعه را به پایین ترین میزان خود در یک ماه گذشته رساند و رقم 44 هزار و 60 مگاوات را ثبت کرد.

پیک مصرف برق در روز گذشته حتی از میزان مشابه سال گذشته بیش از سه هزار و 500 مگاوات کاهش داشت .

بر اساس این گزارش، میزان مبادلات برق در این روز برابر با یک هزار و 848 مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان به یکهزار و 181 مگاوات و سهم واردات 667 مگاوات گزارش شد.

میزان مصرف برق صنایع نیز چهار هزار 17 مگاوات بود که در مقایسه با روز پنجشنبه حدود 200 مگاوات افزایش داشته است.

با توجه به اینکه در فصل تابستان سیستم های سرمایشی وارد مدار می شوند، مصرف شهروندان به اوج خود می رسد. این سیستم ها 2 هزار تا 2 هزار و 500 مگاوات به بار شهر تهران اضافه می کند.

حمید چیت چیان وزیر نیرو هفته گذشته در حاشیه نشست هیات دولت با تاکید بر مدیریت مصرف گفت: چنانچه مردم پنج تا 10 درصد مصرف آب و برق خود را کاهش دهند، هیچ گونه نگرانی بابت تامین کامل نیاز مردم در آب و برق وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد، پیش بینی های ما برای امسال این بود که حدود پنج درصد افزایش مصرف برق داشته باشیم و برای این شرایط کاملا آماده بودیم، اما در واقع مصرف انرژی بیش از 11 درصد افزایش یافت.

گزارش های وزارت نیرو حاکی است، اوج مصرف در یک ماه گذشته 17 بار از مرز 50 هزار مگاوات گذشت؛ این در حالی است که پارسال و در همین بازه زمانی فقط 2 بار این اتفاق رخ داده بود.

ارسال نظر: