زیان انباشته از نصف سرمایه شرکت هم بالا زد

بیمه دی آیین نامه ۸۳ بیمه مرکزی را دور زد!

کدخبر: 2103344

این گزارش حاکیست: شرکت بیمه دی،مفاد تبصره ۲ ماده ۸ آیین نامه شماره ۸۳ بیمه دایر بر عدم پرداخت کارمزد به غیر از نمایندگان و دلالان رسمی بیمه مرکزی را هم رعایت نکرده است.

خبرنگار« نود اقتصادی » اطلاع یافته که پرداخت 2 درصد از حق بیمه‌های صادر شده در شرکت بیمه دی،در قالب هزینه صدور بیمه نامه به کارگزاری "چتر آسایش ایرانیان" مغایر با مفاد ماده 5 آیین نامه شماره 83 شورای عالی بیمه بوده است.

آیین نامه شماره ۸۳ در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران درمورد رعایت کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی در شورایعالی بیمه مصوب واجرایی شده است.

این گزارش حاکیست: شرکت بیمه دی، مفاد تبصره 2 ماده 8 آیین نامه شماره 83 بیمه دایر بر عدم پرداخت کارمزد به غیر از نمایندگان و دلالان رسمی بیمه مرکزی را هم رعایت نکرده است.

شرکت بیمه دی در آخرین روز ماه جاری به مجمع عمومی سالیانه خواهد رفت.

گفته می شود که زیان انباشته این شرکت در زمان صدور ترازنامه ، معادل 58 درصد آخرین سرمایه ثبت شده بوده، بنابراین بیمه دی مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و شرکت‌هایی که مشمول ماده 141 قانون تجارت شوند باید هر چه سریعتر، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام آن تشکیل شده و در مورد بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم گیری شود.

ارسال نظر: