نیمی از صندلی اتوبوس های کشور خالی است

کدخبر: 2103316

به گفته وی، اکنون بهره وری در شرکت‌های اتوبوسرانی و جابه‌جایی مسافر پایین است و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد، بهره وری مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نیمی از ظرفیت صندلی های اتوبوس های کشور خالی است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار کرد: این امر سبب کاهش میزان بهره‌وری در صنعت حمل و نقل مسافر می شود و باید تلاش کنیم با ارتقای سطح خدمات، رضایت مسافران را جلب کنیم.

به گفته وی، اکنون بهره وری در شرکت‌های اتوبوسرانی و جابه‌جایی مسافر پایین است و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد، بهره وری مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

وی به اجرای طرح برندسازی شرکت های مسافری اشاره کرد و گفت: در طرح برندسازی یا نمانام سازی تلاش داریم تا علاوه بر ارتقای خدمات به مسافران، فعالیت شرکت ها نیز اقتصادی شود و بهره وری ارتقا یابد.

وی افزود در این طرح شرکت های مسافری زیر نظر چند شرکت خاص با برند خاص فعالیت می کنند و مکلف هستند با نام و برند خاص خدمات رسانی داشته باشند.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: در فاز نخست این طرح، اطلاعات کامل از وضعیت ناوگان حمل و نقل مسافر، رانندگان و بغل نویسی و یکسان‌سازی تابلوهای شرکت‌ها و اصلاح بلیت ها در دستور کار قرار دارد که تاکنون 70 درصد از کار در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: رتبه بندی شرکت ها و نظارت درون شبکه ای از دیگر اقداماتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، شرکت ها خود اقدامات مربوط به آمورش را بر عهده دارند.

شهرکی ثانوی گفت: طرح برندسازی یا نمانام سازی در این مرحله اتوبوس های حمل و نقل عمومی را زیر پوشش قرار می‌دهد و ناوگان مینی‌بوس و سواری کرایه در مرحله بعد قرار دارد.

ارسال نظر: