باهنر در نشست‌ خبری:

جای روحانی بودم "باهنر" را معاون اول نمی‌کردم/ نباید از حضور سپاه در اقتصاد دلخور شد

کدخبر: 2103306

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جای روحانی بودم باهنر را معاون اول نمی‌کردم، گفت: با رئیس‌جمهور اختلاف‌نظر دارم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا باهنر که عصر امروز در کافه خبر خبرآنلاین نشست خبری ماهانه خود را برگزار کرد؛ در ادامه سخنان خود در این نشست در پاسخ به سوالی درباره طرح ایده «آتش بس» از سوی علیرضا زاکانی، گفت: با کمال تاسف باید بگویم هنوز بعد از انتخابات رگه هایی از تندروی هم در بدنه و هم در سران دو جریان می بینیم، رقابت ها باید زودتر تمام شود. به صورت طبیعی این رقابت‌ها تا زمان استقرار کامل دولت و رای اعتمادی که رئیس دولت برای وزرایش از مجلس می گیرد ادامه خواهد داشت اما مطالبه جدی من از جریانات سیاسی این است که فضا را به سمت رادیکالیزه شدن، تند کردن و سیاه و سفید نشان دادن جامعه پیش نبرند.

وی تصریح کرد: بالاخره اقای روحانی پیروز انتخابات شده است و نیازی نیست که ایشان هم گاه گاهی تیکه هایی بیندازند یا انتقاداتی را مطرح کنند. طرف مقابل هم نباید تا دولت کارش را شروع نکرده، فقط دنبال مچ گیری باشد یا ثابت کند دولت در پاسخ به مطالبات ناتوان است، این روش ها ظلم است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با تشبیه رقابت‌های انتخاباتی به رقابت باشگاهی، افزود: دولت مستقر شبیه تیم ملی است و باید مشکلات مردم و نظام را حل کند، همه احزاب و جریانات سیاسی باید به این تیم ملی یا سرپرست تیم ملی کمک کنند تا در پیشبرد کارها خصوصا در مسائل مربوط به رونق و مسائل اقتصادی موفق عمل کند.

باهنر در ادامه سخنانش اظهار داشت: قانون اساسی صراحت دارد که از توانمندی نیروهای مسلح برای توسعه و پیشرفت کشور در دوران صلح استفاده شود. البته باید کار شکل انحصاری نداشته باشد،مردم و بخش خصوصی هم باشند اما نباید از حضور سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اقتصاد دلخور باشد. شاید رئیس جمهور از سخنانی که مطرح کردند قصدی نداشته باشند ولی گاهی گلایه هایی می کنند. ببینید ارتش آمریکا یک پیمانکاری بسیار بزرگ دارد که کارهای بزرگی در دنیا انجام می دهد این ساختار حکومتی بسیاری از کشورهاست که از توانمندی نیروهای مسلح در دوران صلح برای پیشرفت و آبادانی کشورشان بهره می گیرند.

وی گفت: اینکه یکی بگوید چرا سپاه تفنگ دارد، آن طرف بگوید منم تفنگ دارم، موشک دارم حرف های درستی نیست. مثلا در همین قرارداد توتال سعی شده که به نفع ملت ایران متعقد بشود، مممکن است اشکالات ریزی هم داشته باشد اما برای رسیدن به رشد 8 درصدی که در برنامه ششم هم بر آن تاکید شده است نیاز به سرمایه خارجی داریم. به 200 تا 300 میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز داریم، برای جذب سرمایه هم باید این شرکت های خارجی را دعوت به کار کرد. البته این راه نباید برای سرمایه گذاران و مردم ایران راه را تنگ کند.

این چهره شاخص اصولگرا خاطرنشان کرد: باز هم تکرار می کنم اگر قرار باشد دولت رقابتی هم بکند باید رقابتش با دولت های خارجی باشد البته آن هم رقابت باشد نه تخاصم. نیروهای فعال داخلی باید به کمک دولت بیایند و یاری برسانند. دولت و رئیس دولت باید دقت بیشتری داشته باشند که مسائل حاشیه ای را به متن نیاورند و مسائل متن را مورد غفلت قرار ندهند.

باهنر در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا نقد قوه مقننه و مجریه راحت تر از نقد قوه قضاییه است و ایا نقصی در این امر وجود دارد یا نه، گفت: نقد اگر مشفقانه باشد از برکات نظام جمهوری اسلامی است و هر کسی باید سعه صدر داشته باشد. اگر نقد مخرب است باید نقاد به دل خودش برگردد. امام یک توصیه داشتند و می گفتند آن کسی که نقد می کند خودش اول از همه متوجه می شود که نقدش مخرب است یا مشفقانه. باید از نقد مخرب و تضعیف قوایی که باید کار را جلو ببرند خودداری کرد. از بزرگترین ابزار ریاست سعه صدر است. کسی که می خواهد مدیریت و ریاست کند و کار بزرگ انجام دهد باید سینه فراخی داشته باشد، کم حوصله و متعصب نباشد. نقد های منشفقانه را استقبال کند و نقد تخریبی که به دنبال تضعیف قوا هستند مقابله شود.

وی درباره ایده تشکیل دولت در سایه و اینکه ایا در این دولت حضور خواهد داشت یا نه، گفت: معقتدم که رقابت های سیاسی و حتی مردمسالاری دینی که اصل و اساس نظام ما است در غیبت چند حزب مقتدر و وفراگیر به صورت جدی سبک و باریک خواهند شد.دولت در سایه هم در غیبت احزاب خیلی معنا ندارد.

باهنر گفت: اگر احزاب حاکم باشند و ضابطه مند باشند مقررات و تعاملات درون حزبی افراد حزب را بهم دیگر متعهد نگه می دارد. در مجلس دهم 130 نفر از لیست امید رای اوردند ولی از این 130 نفر همه به آقای عارف برای ریاست مجلس رای ندادند یعنی افراد از نردبان لیست امید بالا آمدند ولی متعهد نبودند.

دبیرکل جامعه مهندسین، خاطرنشان کرد: در غیاب احزاب، سیاستمداران کشور عادت کردند که منافع حزب را داشته باشند ولی هزینه های حزب را نپردازند. در غیبت احزاب دولت در سایه اصلا معنا ندارد چون اعضای دولت در سایه نه به رئیس دولت متعهد هستند نه رئیس دولت در سایه به اعضا متعهد خواهد ماند. مگر اینکه جمنا تصور کند حزب شود که من اطلاعی ندارم، ولی تا جایی که من شنیدم می گویند ما می خواهیم احزاب اصولگرا را با هم هماهنگ کنیم.

وی ادامه داد: خروج از رکود، مسائل ریزگرد، ضریب جینی، بیکاری و ...مسائلی بود که طرفین در مناظرات بر روی آن به اجماع رسیدند. این مسائل را هرکسی نه فقط دولت، بلکه جمنا و ...هم پیگیری کنند و کمک کنند تا دولت کارها را پیش ببرد. ولی اینکه یک عده جمع شوند که هر روز بگویند دولت توان ندارد عرض ندارد فایده ندارد.

وی تاکید کرد: من در دولت در سایه نیستم.

ادامه دارد ...

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر: