شرایط مبهم فدراسیون تیراندازی

انتخابات سیاسی، سرآغازی برای تعلیق/ شلیک به سیبل منافع ملی

کدخبر: 2103251

انتخابات فدراسیون تیراندازی در حالی برگزار شده که وزارت ورزش اعلام کرد هیچ ابلاغی از سوی مراجع رسمی مبنی بر ادامه فعالیت مهدی هاشمی دریافت نکرده است و به نظر می‌رسد در این انتخابات هر چیزی مورد توجه بود جز ورزش تیراندازی.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با وجود حاشیه‌هایی که داشت و حکمی که دیوان عدالت اداری در خصوص ادامه فعالیت سیدمهدی هاشمی زده شده بود، برگزار شد، انتخاباتی که بیشتر به نظر می‌رسید سیاسی باشد تا ورزشی. انتخاباتی که در آن همه چیز دیده می‌شد جز ورزش!

دو سال پیش بود که علی دادگر (رئیس جدید فدراسیون تیراندازی) به انتخاب سیدمهدی هاشمی اعتراض کرد و دیوان عدالت اداری اواخر سال گذشته حکم به ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی و برکناری هاشمی داد. رأیی که در آن مجمع فدراسیون تیراندازی دخیل نبود.

بعد از چند ماه این بار با اعتراض مهدی هاشمی، دیوان رأیی را صادر کرد که وزارت ورزش قبول نکرد آن را اجرایی کند. وزیر ورزش و داورزنی تاکید کردند چنین ابلاغی از سوی دیوان به دست‌شان نرسیده و اینجا اعضای مجمع هستند که درباره انتخابات تیراندازی تصمیم می‌گیرند. اعضایی که در عزل هاشمی نقشی نداشتند، اما در انتخابات جدید دادگر را به عنوان رئیس انتخاب کردند. اعضایی که هر نتیجه‌ای در آینده برای تیراندازی رقم بخورد، مسئول هستند.

* تهدید برای آغاز تعلیق!

همین حاشیه‌ها و برگزاری انتخابات باعث شد تا نواب نوری به عنوان دبیر سابق فدراسیون با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواستار تعویق انتخابات شود. وی در این نامه تاکید کرده بود در صورت برگزاری انتخابات در تاریخ 20 تیر فدراسیون جهانی را در جریان می‌گذارد.

این صحبت‌ها و نامه‌نگاری باعث شد تا کمیته ملی المپیک همان طور که پیش‌بینی می‌شد نماینده‌ای را در انتخابات تیراندازی نداشته باشد تا اگر فدراسیون‌ جهانی بازهم نامه‌ای را به کمیته ارسال کرد، بتواند از خود دفاع کند.

* منافع ملی یا بازی سیاسی؟

بارها و بارها از مسئولان ورزش کشورمان از وزیر گرفته تا روسای فدراسیون‌ها، در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که ورزش کشور در اولویت قرار دارد و باید منافع ملی به فردی ترجیح داده شود؛ حرف‌هایی که به نظر می‌رسد فقط در حد شعار است و وقتی پای عمل به میان می‌آید، ورزش که هیچ، منافع کشور هم فراموش می‌شود؛ موردی که در انتخابات تیراندازی شاهد آن بودیم.

دادگر برای نشستن بر کرسی ریاست به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و مهدی هاشمی نیز برای برگشتن به قدرت به همین دیوان اعتراض کرد. در این میان وزارت ورزش مسائل سیاسی را در اولویت کارش قرار داد و به رای نخست دیوان عدالت تمکین نمود اما به رای دوم هیچ اعتنایی نکرد را همه جوره تلاش کرد تا نماینده رئیسی (نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری) جایی در ورزش دولت روحانی نداشته باشد.

* تیراندازان فراموش‌شده‌های سیاست

کمی تامل در این اتفاقات نشان می‌دهد، به تنها چیزی که در این مدت توجه نشده ورزش تیراندازی و تیراندازان بوده‌اند. تیراندازاتی که سالهاست عمر خود را برای مدال‌آوری و بالابردن پرچم کشورمان صرف کرده‌اند، اما در بحبوحه انتخابات نیم‌نگاهی به آنها نشد.

هیچ کس به این توجه نکرد که مدت‌هاست تیراندازی تمرین درستی ندارد، مدت‌هاست از مدال‌های قهرمانی جهان سهمی نداریم، مدت‌هاست ورزشکاران پولی در اردوها نمی‌گیرند و برای تامین معاش مشکل دارند.

تنها چیزی که در این میان مهم بود منافع شخصی بود و بس. تنها قدرت مهم بود و بس.

وزارت ورزش هم در میان نه تنها میانه را نگرفت تا کار بیشتر از این گره نخورد، بلکه پای مراجع بین‌المللی را به میان کشید و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعلام کرد مهدی هاشمی از سمت خود کنار رفته است. نهادی که می‌توانست به جای دامن زدن به اختلافات با گفت‌وگو مشکل را حل کند.

حالا با این تفاسیر و با تهدیدهایی که شنیده شده، فدراسیون جهانی در جریان امور قرار دارد و اگر شنیدیم تیراندازی تعلیق شده، نباید تعجب کنیم. چون در این مدت چیزی که اصلا اهمیت نداشته تیراندازی بوده است.

ارسال نظر: