فتاح خبر داد:

خارج شدن ۱۷۵ هزار خانواده از پوشش کمیته امداد در سال گذشته

کدخبر: 2103231

فتاح در پایان با اشاره به خارج شدن ۱۷۵ هزار خانواده از پوشش کمیته امداد در سال گذشته گفت: در سال ۹۵، ۱۰۲ هزار فرقه وام اشتغال به مددجویان این کمیته داده شد

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سیدپرویز فتاح در مراسم آغاز واگذاری 5 هزار دستگاه وانت نیسان به مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: یک ماه قبل و در ماه مبارک رمضان توافقنامه سه‌جانبه‌ای بین کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و شرکت زامیاد امضا شد و امروز شاهدیم که 100 درصد این توافقنامه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سهم کمیته امداد در این توافقنامه 50 میلیارد تومان بوده است، افزود: 50 میلیارد تومان که معادل یک سوم این قرارداد بود به طور کامل به صندوق کارآفرینی واریز شده است و قرار است این صندوق نیز 100 میلیارد تومان دیگر را تامین کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تمام این 5 هزار دستگاه وانت به روستاها می‌رود، گفت: تمام افرادی که این خودروها را تحویل می‌گیرند روستایانی هستند که این قابلیت را دارند که ظرف چند ماه با استفاده از این خودروها اشتغالزایی کرده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی با اشاره به تخفیف 7 درصدی شرکت زامیاد برای واگذاری این خودروها به کمیته امداد گفت: ما آمادگی داریم در صورتی که تخفیفات بیشتری برای محصولات این شرکت در نظر گرفته شود 5 هزار دستگاه دیگر را نیز خریداری کنیم.

فتاح اضافه کرد: هر یک از وانت‌نیسان‌های خریداری شده 33 میلیون تومان برای ما هزینه داشت و گفته می‌شود هر وانت می‌تواند ماهانه 2 تا 4 میلیون تومان درآمدزایی کند که با احتساب این آمار می‌توان با بازگشت سریع سرمایه امیدوار بود و این در حالی است که صندوق کارآفرینی امید 4 ماه تنفس برای وام قرض‌الحسنه‌ای که به مددجویان برای خرید این خودروها داده شده در نظر گرفته است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در سال 94، 2 هزار دستگاه تراکتور خریداری کردیم و سال گذشته نیز چند هزار دستگاه وانت با همکاری بانک بنیاد مستضعفان از ایران خودرو خریداری شد که نتایج امیدوارکننده‌ای داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما عزم راسخی داریم تا سیاست‌های خود را به سمت اشتغالزایی و خودکفایی پیش ببریم و این، هدف مشترک ما و دولت است و اجرای این توافقنامه نمونه بارزی از این همکاری است.

فتاح در پایان با اشاره به خارج شدن 175 هزار خانواده از پوشش کمیته امداد در سال گذشته گفت: در سال 95، 102 هزار فرقه وام اشتغال به مددجویان این کمیته داده شد که رقمی معادل 1400 میلیارد تومان را در برمی‌گیرد و این در حالی است که امسال در نظر داریم 2 هزار و 100 میلیارد تومان را در قالب وام اشتغال به مددجویان امداد واگذار کنیم.

ارسال نظر: