رئیس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران:

ارجاع شکایت از سند ٢٠٣٠ به دیوان عدالت/ شکایت ۴۷۷ نفر درباره پرونده‌ بورسیه

کدخبر: 2103230

رئیس دیوان عدالت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در ارتباط با سند ۲۰۳۰ به دیوان عدالت شکایتی رسیده گفت: شکایت مطرح شده اما در حال بررسی مقدماتی و انجام استعلام و نتایج آن هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره پرونده بورسیه‌ها که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار مسئولان عالی قضایی با معظم له فرمودند این موضوع آن طور که باید پیگیری نشد اظهار کرد: تا چند روز قبل که بررسی کردیم؛ 477 نفر در این رابطه شکایت کرده بودند.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: کلیه افرادی که احساس می‌کنند در رابطه با مسائل بورسیه متضرر شدند می‌توانند به دیوان عدالت مراجعه کرده و دادخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: بنا داریم این پرونده‌ها را در شعب محدودی تجمیع کنیم تا به صورت فوق‌العاده به آن‌ها رسیدگی شود تا کل این پرونده‌ها در مدت معقولی رسیدگی شود.

رییس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون حکمی هم صادره شده است یا خیر تصریح کرد: شاید به صورت موردی حکم صادر شده باشد اما می‌خواهیم به طور کلی و یکجا سامانی به این پرونده‌ها داده شود.

بهرامی در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم زیاد شکایت‌ها، آیا به این پرونده‌ها در دیوان عدالت رسیدگی می‌شود؟ افزود: این پرونده‌ها در هیأت عمومی رسیدگی نمی‌شود بلکه به صورت موردی رسیدگی می‌شود. ما بر اساس مقررات موجود، به صورت جامع رسیدگی کرده و تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

بهرامی در خصوص شکایت علیه قراردادهای نفتی و اینکه دستور موقت صادر شده است یا خیر گفت: گاهی افراد درخواست صدور دستور موقت می‌کنند اما باید بررسی. در این پرونده ضرورت دستور موقت احساس نشد؛ البته هنوز حکم صادر نشده ولی فکر می‌کنم شکایتش منتفی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در ارتباط با سند 2030 به دیوان عدالت شکایت رسیده است گفت: شکایت مطرح شده اما در حال بررسی و مقدماتی هستیم که نوعا در این گونه موارد انجام می‌شود. در این ارتباط نیز در حال انجام استعلام و منتظر نتایج آن هستیم.

ارسال نظر: