نقوی حسینی خبر داد:

بررسی پیش‌نویس گزارش ۶ ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس از روند اجرای برجام

کدخبر: 2103049

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نویس گزارش شش ماهه دوم این کمیسیون از روند اجرای برجام در جلسه امروز بررسی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نویس گزارش شش ماهه دوم این کمیسیون از روند اجرای برجام در جلسه امروز بررسی شد.

نقوی حسینی در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در این جلسه ذوالنور رییس کمیته هسته ای پیش نویس گزارش شش ماهه دوم کمیسیون از روند اجرای برجام در کمیسیون توزیع کرد.

نقوی حسینی اظهار داشت: این گزارش مبتنی بر ارزیابی، بررسی ها و بازدیدها، نشست های مختلف کمیسیون تهیه شده و با هماهنگی با دستگاه های ذیربط به روزسانی شده است.

وی با اشاره به حضور خانواده چهار دیپلمات ربوده شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار گفت که موضع ثابت ما این است که چهار دیپلمات ما ربوده شده، در بند اسارت رژیم صهیونیستی هستند و در قید حیات هستند.

نقوی حسینی بیان کرد: کمیسیون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهار دیپلمات ربوده شده - متوسلیان، موسوی، اخوان و رستگار مقدم - به خانواده آنها خوش آمد گفت و سپس خانواده های دیپلمات های ربوده شده اظهار نظر کردند ضمن اظهار نظر خواستار پیگیری جدی سرنوشت آنها شدند.

وی افزود: آنان معتقد بودند با توجه به این که هر چهار نفر سالم و زنده رفتند و هیچ سند و مدرکی هم مبنی بر شهادت آنها نداریم باید برای آزادی آنها تلاش کنیم و در این زمینه ما از دستگاه دیپلماسی بیشتر است ولی دست کم کمیسیون و مجلس کاری کند و کمیته ای تشکیل دهد و تا به نتیجه به رسیدن، به فعالیت خود ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه فلاحت پیشه مسوول تشکیل کمیته پیگیری موضوع (سرنوشت چهار دیپلمات) از سوی کمیسیون شد.

نقوی حسینی گفت: در ادامه جلسه کمیته امنیت آب تشکیل شد و در این جلسه با توجه به این که برومندی به عنوان نایب رییس کمیسیون در اجلاس دوم انتخاب شد مسوولیت کمیته امنیت آب را به حسن بیگی واگذار کرد.

وی افزود: در این جلسه که مسوولان وزارت نیرو در حوزه آب حضور داشتند و حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشت موضوع آب به ویژه آب های مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بروجردی در این جلسه گفت موضوع آب و امنیت آن ضرورت دارد؛ کمیسیون و کمیته امنیت آب موضوع را با حساسیت دنبال کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: کمیسیون آخر همین هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دو استان چهار محال بختیاری و اصفهان حضور پیدا خواهد کرد تا مساله فی مابین در شورای تامین دو استان بررسی شود.

وی گفت: نکته بعدی تاکید بر ضرورت ملاقات مردمی و موکلان با نمایندگان است و باید قادر به ملاقات آسان با وکلای خود را داشته باشند باید مدیریت درست و دقیق باشد.

نقوی حسینی افزود: نوریان در همین زمینه گفت مردم از کمبود آب گله ندارند از بی عدالتی در توزیع آب گله مند هستند چرا استانی که خودش با کمبود آب رو به روست باید آب به استان های دیگر بدهد.

ارسال نظر: