بسیج دانشجویی در واکنش به حواشی جشن‌ فارغ‌التحصیلی دانشگاه امیرکبیر:

شورای انقلاب فرهنگی جلوی حرمت شکنی‌ها در دانشگاه امیرکبیر بایستد/ انتقاد از وضعیت فرهنگی در این دانشگاه

کدخبر: 2103011

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: انتظار داریم تا شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی مسائل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر ورود کند و فوراً جلوی حرمت‌شکنی‌ها در این دانشگاه بایستد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای خطاب به محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حواشی رخ داده در جشن فارغ التحصیلان این دانشگاه دانشگاه نوشت: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان نهادی مرجع از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار دارد تا به صورت جدی مسائل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر ورود کند و فوراً جلوی حرمت شکنی‌ها در این دانشگاه بایستد.

در ابتدای این نامه آمده است: همانطورکه مستحضرید دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز آموزشی که قشر عظیمی از جامعه نخبگانی را درون خود جای داده است، از مهمترین بسترهای مساله فرهنگ و تهاجم فرهنگی است. در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به اختلال دستگاه‌های مرکزی کشور، به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در تشخیص و اقدام درمورد مسائل اصلی و اولویت‌ها تذکراتی داده شده است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در ادامه تاکید شد: شرایط فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای یک جامعه دانشگاهی بسیار اسف بار است؛ علی‌رغم تذکرات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی‌رتبه فرهنگی مبنی بر جلوگیری از اختلاط نامناسب در دانشگاه‌ها و پس از برگزاری اردوهای متعدد مختلط با عناوین مختلف علمی و تفریحی و برگزاری افطاری های مختلط در رمضان سال گذشته که حرمت های اسلامی در آن زیرپا گذاشته شد و مسئولان دانشگاه نیز نه تنها در مقابل این کار سکوت کردند بلکه انگشت اتهام را به سمت انقلابیون دغدغه مندِ مساله فرهنگ در دانشگاه گرفتند، مجددا امسال نیز برگزاری افطاری مختلط و این بار به عنوان میتینگ سیاسی یک جریان خاصِ برانداز و با حضور پررنگ کلیدزنندگان و محکومین فتنه 88 - که برخلاف مصوبه‌ی این شورا و نص صریح صحبت های رهبری مبنی بر محکوم بودن تبدیل شدن دانشگاه به جولانگاه جریانات سیاسی - را شاهد بودیم. این تشکل دانشجویی تاکید کرد: شرایط بحرانی جایی به وضوح دیده می‌شود که مسئولین دانشگاه جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان را شبیه به یک پارتی شبانه برگزار می‌کنند و متاسفانه شأن دانشجویان نخبه فارغ التحصیل زیر پا می گذارند. دانشگاه که باید متولی فرهنگ و مستحکم کردن پایه های آن در دانشگاه باشد، خود مولد اعمال نامتعارف می‌شود. در ادامه تصریح شده است: این وضعیت تاسف‌بار فرهنگی که در شأن دانشجویان و مطابق با اصول و عرف دانشگاه نیست، به هیچ وجه قابل تحمل نمی‌باشد. مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در مقابل کارهای این‌چنینی در سکوت سنگینی به سر می‌برند و نه تنها با بی قانونی افراد دیگر برخورد نمی‌کنند بلکه خود نیز به زیرپا گذاشته شدن اصول دانشگاه اسلامی دامن می‌زنند. این مسئولان همچنینن در مسیر دانشگاهیان انقلابی اعم از استاد و دانشجو که دلسوزانه برای پیشرفت فرهنگی دانشگاه و جامعه اسلامی می‌کوشند، سنگ‌اندازی می‌کنند و بودجه‌های فرهنگی را در چنین جشن‌های بی محتوایی هزینه می‌کنند.

در خاتمه آمده است: در چنین شرایطی که چنین اتفاقاتی برخلاف نظر رهبری و سند دانشگاه‌ اسلامی مصوبه این شورا صورت می‌گیرد، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان نهادی مرجع از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار دارد تا به صورت جدی به این مسائل ورود کند و فوراً مقابل اینگونه اتفاقات بایستد تا دیگر شاهد این حرمت شکنی ها در این دانشگاه پرمخاطره نباشیم، چرا که در این صورت همه باید جوابگوی آن باشیم.

ارسال نظر: