پناهیان:

با زیارت اربعین به هیچ برجامی برای ایجاد امنیت در منطقه نیاز نداریم

کدخبر: 2102960

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بزرگترین تظاهرات صلح در جهان است، تاکید کرد: با زیارت اربعین به هیچ برجامی برای ایجاد امنیت در منطقه نیاز نداریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم اختتامیه گردهمایی فعالان ستاد اربعین حسینی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیت و کیفیت زیارت اربعین دو مقوله بسیار مهم هستند و درباره زیارت اربعین نباید کمیت را مورد غفلت قرار داد.

وی با بیان اینکه مردم ما نیاز دارند که به صورت حداکثری در این زیارت شرکت کنند، افزود: ما نمی‌توانیم از آثار بابرکت و نورانی زیارت اربعین بگذریم و حتی در این‌باره اگر نیاز باشد باید جاده‌ها و بزرگراه‌های مخصوص اربعین راه‌اندازی شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ یک از اقدامات فرهنگی ما در طول سال برکات اربعین را ندارد، گفت: دلیل توجه به زیارت اربعین وظیفه‌ای است که برای تعظیم شعائر الهی داریم چرا که زیارت اربعین از جمله شعائر الهی به‌شمار می‌رود.

پناهیان با بیان اینکه با راهپیمایی جهانی اربعین صلح و امنیت را به منطقه بیاوریم، گفت: ما با زیارت اربعین به هیچ برجامی برای ایجاد امنیت در منطقه نیاز نداریم و تمامی طرفداران صلح باید به پای کار اربعین بیایند، هر کس که صداقت دارد و دنبال صلح هست برای زیارت اربعین تلاش کند.

وی تصریح کرد: اگر شلیک موشک‌های ما بر سر داعش قدرت بازدارندگی ایجاد کرد، زیارت میلیونی اربعین قدرت بازدارندگی‌اش از آن موشک‌ها بیشتر است و ما با زیارت اربعین دل‌های مردم جهان را به دست می‌آوریم؛ در زیارت جهانی اربعین قدرت الهی و معنویت ناب اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در مناسک حج، آل سعود اجازه نمی‌دهد که قدرت حج به نمایش گذاشته شود بلکه با جنایت‌هایی که انجام می‌دهد، آن را تضعیف کرد؛ این در حالی است که اگر حج ابراهیمی جهانی شده بود همه مسیحیان عالم به ما احترام می‌گذاشتند.

پناهیان با بیان اینکه باید زیارت اربعین را پیام‌آور صلح و امنیت دانست، گفت: اولویت در راهپیمایی جهانی اربعین این است که خدام ایرانی بروند و در موکب‌های مردمان شریف عراق خدمت کنند نباید میزبانی از مردمان عراق گرفته شود.

ارسال نظر: