مدیرعامل توتال: وضعیت تحریم‌های ایران تغییر کند خودمان را با آن هماهنگ می‌کنیم!

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس: وزیر نفت بدون انجام مناقصه پارس جنوبی را به توتال داد!/ روزنامه ایران: توتال قرارگاه سازندگی خاتم را از همکاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی حذف کرد!

کدخبر: 2102938

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: قرارداد توتال به گونه‌ای تنظیم شده که تحریم‌پذیر نیست و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ارگان رسمی دولت حسن روحانی امروز در گزارشی مفصل نوشت: نام قرارگاه سازندگی خاتم در لیست 12 شرکتی که به‌عنوان همکار ایرانی طرح دراختیار رهبر کنسرسیوم یعنی توتال قرار گرفته وجود داشته است، ولی این شرکت با ارزیابی‌های فنی و با توجه به تجارب شرکت‌ها، خود شرکت پتروپارس را که یکی از شرکت‌های بزرگ ایرانی است انتخاب کرده است. به اعتقاد صاحب‌نظران اجرای پروژه ها با سرمایه و انتقال تکنولوژی خارجی مزیت های فراوانی برای کشور دارد.

پاتریک پویان، رئیس شرکت توتال فرانسه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ گفت، قرارداد توتال منطبق با مقررات فعلی بین المللی است... اگر این قواعد تغییر کند، ما باید خودمان را با آن تطبیق دهیم

گفتنی است که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش از این گفته بود که قرارداد توتال به گونه‌ای تنظیم شده که تحریم‌پذیر نیست و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد!

محمد مشکین فام اضافه کرده که واگذاری فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی بر اساس نص قانون با اختیارات وزارت نفت انجام شد. وزیر اختیار دارد که به جای برگزاری مناقصه برای واگذاری میادین مشترک با ترک تشریفات و از طریق مذاکره اقدام کند. لذا قرارداد ایران با توتال مناقصه‌پذیر نبود!

ارسال نظر: