تعداد قربانیان وبا در یمن به بیش از ۱۶۰۰ نفر رسید

کدخبر: 2102848

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‎ای از افزایش تعداد قربانیان فوتی بیماری وبا در مناطق مختلف این کشور به ۱۶۱۴ نفر خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:، وزارت کل بهداشت یمن امروز در بیانیه‎ای اعلام کرد که تعداد تلفات بیماری وبا در این کشور روز به روز بیشتر می‎شود و این آمار به عدد 1614 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری سبانت، سرپرست وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که عملیات افتتاح مراکز بهداشتی به کندی صورت می گیرد و متناسب با رشد شیوع بیماری وبا برای شناسایی افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، نیست.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل بین همه مسئولان و بخش های مختلف بهداشتی اعلام کرد که اکنون تعداد کسانی که به این بیماری دچار شدند به 270 هزار نفر می رسد.

این در حالی است که وزارت بهداشت جهانی اخیرا در بیانیه‎ای از ورود بیش از 400 طن لوازم پزشکی و مواد دارویی مورد نیاز برای مردم یمن از طریق بندر الحدیده خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 20 دستگاه آمبولانس و تجهیزات ویژه بیمارستانی و 128 هزار بسته سرم وارد یمن شد. این محموله جمعه گذشته وارد بندر الحدیده در غرب یمن شد.

سه میلیون شهروند آواره یمنی همه روزه به دلیل ادامه جنگ، عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله‌ها با خطر ابتلا به بیماری وبا روبه‌رو هستند.

گفتنی است دو سوم کل جمعیت یمن یعنی حدود 19 میلیون نفر، نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند؛ حدود 10.3 میلیون نفر در معرض خطر قحطی قرار دارند و 14.5 میلیون نفر نیز در معرض آب آشامیدنی ناسالم هستند.

ارسال نظر: