نیکی هیلی:

آمریکا آماده استفاده از توان نظامی برای مهار کره شمالی است/ تحریم‌های جدید در راه است

کدخبر: 2102805

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که این کشور آماده استفاده از قوای نظامی برای مهار کره شمالی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز چهارشنبه برای بررسی بحران مربوط به کره شمالی تشکیل جلسه داد. این هفتمین جلسه این شورا در سال 2017 برای بررسی موضوع کره شمالی است.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این نشست گفت که این کشور آماده استفاده از طیف وسیعی از توانمندی‌های خود برای مهار کره شمالی است. این دیپلمات آمریکایی تصریح کرد دیپلماسی ممکن است یکی از گزینه‌ها باشد که امکان استفاده از آن در حال از بین رفتن است.

وی گفت: «امروز، روز تاریکی است. روز تاریکی است، زیر اقدامات دیروز کره شمالی جهان را به مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرد.» وی همچنین پرتاب این موشک توسط کره شمالی را یک «تحریک نظامی آشکار و شدید» توصیف کرد.

«هیلی» همچنین تصریح کرد که آمریکا در روزهای آینده تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی معرفی خواهد کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، علی‌رغم این اظهارات مدعی شد که آمریکا به دنبال درگیری با کره شمالی نیست، بلکه قصد اجتناب از آن را دارد. وی گفت: «ما تنها به دنبال از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره هستیم.»

«هیلی» در بخش دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد آمریکا کشورهایی که اقدام به تجارت با کره شمالی کنند را با روش‌های دیپلماتیک و اقتصادی تحت فشار قرار خواهد داد. وی همچنین گفت: «اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی، تهدیدی علیه تمامی ملت‌ها است.»

دیپلمات آمریکایی گفت پاسخ به اقدام کره شمالی در شلیک موشک ممکن است هر کشوری که اقدام به تجارت با این «رژیم غیرقانونی» کند را شامل می‌کند.

نماینده ژاپن در این نشست گفت که شرایط برای گفت‌وگو با کره شمالی مهیا نیست.

نماینده فرانسه هم خواستار افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی شد.

ارسال نظر: