شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی کشور خطاب به روحانی:

متن قرارداد با توتال را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهید

کدخبر: 2102744

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی ضمن انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت بدنام توتال بیان داشت: متن قرارداد با توتال را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ضمن انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت بدنام توتال بیان داشت: متن قرارداد با توتال را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهید.

در ابتدای این نامه آمده است: پیرو قرارداد اخیری که گفته می‌شود بر اساس الگوی قراردادهای جدید نفتی آن هم با شرکت فرانسوی توتال بسته شده است سوالاتی در بدنه جنبش دانشجویی انقلابی ایجاد شد که سمع و نظرتان می‌رسانیم.

در ادامه این نامه بیان شد: الگوی جدید قراردادهای نفتی تحت عنوان ipc از همان بدو مطرح شدن با انتقادات و ایرادات فراوانی رو برو شد که دست بر قضا دانشجویان انقلابی از اولین منتقدین آن بودند و به انحای مختلف با ارسال نامه و بیانیه و حتی تجمع در برابر وزارت خانه مذکور اعراضات خودشان را علنی کردند.

همچنین در این نامه تصریح شد: نهادهای دیگری از جمله مجلس شورای اسلامی وقت، سازمان بازرسی کل کشور، دفتر مقام معظم رهبری و حتی خود دولت نیز به ایرادات و اشکالات شکلی و محتوایی فراوانی که در این شکل از قراردادها وجود دارد اذعان کرده و وعده رسیدگی و اصلاح آن داده شد. علی الخصوص اینکه در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان سال گذشته ایشان تاکید کردند که دولت تا برطرف نشدن این اشکالات نباید قرارداد جدید امضا کند.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به روحانی خاطر نشان شد: شخص حضرتعالی و دولت متبوعتان به هیچ عنوان نسبت به شفافیت و پاسخگویی در این حوزه روی خوش نشان نداد و اساسا منتقدین را جدی نگرفت. با همه انتقاداتی که به این شکل از قراردادها وجود دارد متاسفانه به علت رویه معمول دولت که تصمیمات مهمی که با منافع ملی کشور در ارتباط است را محرمانه انجام می‌دهد و افکار عمومی را به هیچ می‌گیرد، دست ما از متن قراردادهای اخیر هم کوتاه است.

در بخش دیگری از این نامه اظهار شد: مطالبه نخست به صورت جدی آن است که اولا متن قرارداد و شرایط آن به صورت شفاف در اختیار رسانه ها و نهادهای ذی ربط قرار بگیرد. هر چند تحقق این مطالبه از حضرتعالی بسیار دور و بعید به نظر می‌رسد. اما تکلیف ما چیز دیگری است و بسیج دانشجویی علاوه بر حضرتعالی حق پیگیری این مسئله از کلیه نهادهای ذی ربط دیگر را وظیفه خود می‌داند.

در این نامه تاکید شد: متاسفانه نه حضرتعالی سابقه خوبی در انعقاد قراردادهای نفتی دارید و نه شرکت عهد شکن و بدسابقه توتال فرانسه عملکرد خوبی در حوزه همکاری هایش با کشورمان داشته است. برای دانشجویان جای سوال است به چه علت مدیران نفتی ما به این شرکت فرانسوی عهد‌شکن به این میزان علاقه نشان می‌دهند و برای او فرش قرمز پهن می‌کنند و دیدارهایی در سطح ریاست جمهوری برایشان ترتیب می‌دهند.

در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شد: در هر صورت بسیج دانشجویی بنا ندارد که دولت را متهم به چیزی سازد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حضرتعالی هم در راستای تقویت این مسیر قدم برداشته پاسخگوی اذهان پر از سوال اقشار نخبگانی جامعه باشید که اگر فردا روز رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به مطالبی دست پیدا کردند معترض نشوید که علیه شما حاشیه سازی و دروغ پراکنی صورت گرفته است. خودتان گام اول شفافیت را برداشته و افکار عمومی را منور به توضیحات خود بفرمایید.

همچنین در انتهای این نامه بیان شد: از حضرتعالی و مجموعه همکاران و مشاورانتان دعوت می‌نماییم در جمع دانشجویان در هر دانشگاهی که مایل هستید حاضر شده و پاسخگوی سوالات جوانان این مرز و بوم باشید. بدون شک پیگیری و تبیین این مسئله از بسیاری از مسائلی که تا کنون به آن پرداخته اید و اعلام موضع کرده اید اگر ارزشمند تر نباشد. کم ارزش‌تر نیست.

ارسال نظر: