۵ خودروی دارای بیشترین سرقت اعلام شد/ "پراید"، "سمند"، "پژو"، "نیسان" و "پیکان"

کدخبر: 2102724

معاون پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه می‌گوید پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان، پنج خودرویی هستند که ۹۵ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علیرضا ساوری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه برای پیشگیری از وقوع سرقت خودرو و کاهش این جرم، به نصب ردیاب روی خودرو‌هایی که دارای بیشترین آمار سرقت هستند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته بین 80تا 85 هزار فقره سرقت خودرو در کشور انجام شده که گستردگی وقوع این جرم را در کشور نشان می دهد و مشخص شد که 85درصد خودروهای سرقتی متعلق به سالهای 85 و قبل از آن است که از ظریب ایمنی کمتر برخورددار هستند.

ساوری تصریح کرد: از طریق تعیین نوع خودروهایی که بیشترین سرقت روی آنها انجام می‌شود، تعیین شد که 5 دسته از خودروها 95 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان می‌شود. وی گفت: ما در نظر داریم به منظور کاهش سرقت این دسته از خودروها در مرحله اول نسبت به نصب ردیاب بر روی 500 هزار خودرو در 9 الی 11 استان که دارای بیشترین آمار سرقت هستند اقدام کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.

این مقام مسئول در معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: در این راستا ما با 7 شرکت متخصص وارد مذاکره شدیم و قرار است از بین آنها 3 شرکت را در 9 الی 11 استان حمایت معنوی کنیم تا اقدامات لازم برای نصب ردیاب روی 5 دسته خودرو را انجام دهند. ساوری با بیان اینکه هزینه نصب ردیاب 400 تا 600 هزار تومان از سوی شرکت ها ارزیابی شده است گفت: با اقداماتی که انجام دادیم قرار شد با دریافت 80 هزار تومان از سوی مشتری نسبت به نصب ردیاب بر روی خودروهای پر سرقت اقدام کنیم . این ردیاب در 20 نقطه خودرو نصب می‌شود و با توجه به اینکه در سرقت زمان مهم است سارقان نمی‌توانند تمام این نقاط را از کار بیندازند.

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه افزود: این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که اگر سارق باطری خودرو را هم از کار بیندازد تا سه ساعت به وسیله باطری پشتیبان می تواند کار کند و به محض جابجایی خودرو ردیاب پیامکی به راننده ارسال می‌کند و می‌تواند مکان خودرو را با ظریب خطای 10 متر نشان دهد.

به گفته ساوری نصب این ردیاب بر روی خودرو ها از انتهای تیر ماه انجام می‌شود.

ارسال نظر: