سردار مقیمی خبر داد:

آمادگی پلیس آگاهی در طرح سالم‌سازی سواحل دریا/ دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران

کدخبر: 2102653

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران خبر داد و گفت: پلیس آگاهی در طرح سالم سازی سواحل دریا در استان های شمالی کشور آمادگی کامل دارد و با سارقان و مجرمانی که این امنیت را به مخاطره اندازند به شدت برخورد می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا در شمال کشور، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، پلیس آگاهی در کلیه استانهای کشور به ویژه استان‌های شمالی دستورالعمل های ویژه ای را همانند سنوات قبل در دستور کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به استان های شمالی کشور به دلیل برخورداری از دو نعمت الهی (جنگل و دریا) که همواره به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور مطرح است، افزود: همه ساله سیل عظیمی از هموطنان و گردشگران در فصول مختلف سال به ویژه تابستان به این استان ها سفر می کنند؛ تراکم بالای سفر بعضا زمینه را برای سوء استفاده برخی از افراد سودجو و فرصت طلب فراهم کرده تا با انجام اقدامات مجرمانه و مغایر با قوانین، موجبات نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم می کنند.

این مقام ارشد انتظامی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در این راستا پلیس آگاهی به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفاتی نظیر سرقت از داخل خودرو، اموال مسافران در سواحل دریا، تفرجگاه‌ها و نقاط آلوده و غیره، در قالب یک طرح فرا استانی و کشوری در کنار سایر پلیس ها اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار مقیمی به تامین امنیت سواحل شمال کشور اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء امنیت در استان های شمالی و جلوگیری از جرایم در تفرجگاه ها، مراکز تجاری، بازارچه ها، مناطق گردشگری و سایر نقاط در نوار ساحلی با حمایت و همکاری سایر سازمان های مرتبط اقداماتی در این رابطه انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی به ایجاد بستری مناسب برای استفاده عموم مردم از سواحل و دیگر نقاط تفریحی شهرهای شمالی و نیز برخورد پلیس آگاهی با سارقان و مجرمان اشاره کرد و گفت: شناسایی افراد و شبکه های فعال در حوزه سرقت اموال،خودرو ، وسایل داخل خودرو، کیف قاپی و ... در دستور کار قرار دارد.

اشیاء با ارزش خود را صندوق امانات یا افراد مورد وثوق بسپارید

وی گفت: از آنجا که ممکن است مسافران اموال و اشیاء با ارزش خود را جهت استفاده و یا اطمینان از امن بودن محل نگهداری آن به همراه داشته باشند این امر شرایط را برای سوء استفاده سارقان فراهم می کند که لازم است آنها را در اماکن امنی همانند بانک ها، صندوق امانات و یا افراد مورد وثوق بسپارند.

سردار مقیمی تصریح کرد: غالباً سارقان در اطراف محل استراحت و اقامت مسافران منتظر فرصت هستند تا با سوء استفاده از سهل انگاری آنان اقدام به سرقت کنند که شهروندان در اینگونه مواقع برای جلوگیری از هر گونه سرقت باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی به ابلاغ دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استان های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: عدم آشنایی مال باختگان با موقعیت (قضائی و انتظامی)،شرایط جعرافیایی محل وقوع جرم و همچنین عدم امکان حضور طولانی مدت برای پیگیری شکایت و پرونده خود در استان مقصد با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در راستای جلوگیری از سرگردانی مسافران و ایجاد بسترهای لازم برای مال باختگان به منظور دریافت ادامه خدمات انتظامی و قضائی، تمهیدات لازم در خصوص تشکیل پرونده اولیه در محل وقوع سرقت یا مقصد، پیگیری آن از استان محل سکونت اندیشیده و ابلاغ شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کلیه اقدامات پلیس برای ایجاد امنیت پایدار برای استفاده هر چه بهتر مسافران عزیز از تعطیلات تابستانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان علاوه بر هشدارهای پلیس، در مراقبت از اسناد، مدارک و تجهیزات همراه خود خصوصاً در مجتمع های تجاری و ویلایی که به صورت گروهی اسکان می یابند توجه کنند؛ از سوی دیگر مسئولان واحدهای موصوف نیز علاوه بر همراهی و همکاری با پلیس بایستی هوشیاری لازم را در کنترل ترددها و ... مد نظر داشته باشند.

ارسال نظر: