فیصل مقداد در نشست خبری:

سوریه در بهترین وضعیت خود به سر می‌برد/ آمریکا پیش از تکرار حمله خود باید محاسبات دقیقی درباره واکنش سوریه و روسیه انجام دهد

کدخبر: 2102572

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تحولات اخیر در سوریه در بهترین حالت خود از ابتدای بحران تاکنون است و این تحولات هم در نتیجه پیشروی ارتش و تحقق آشتی به وقوع پیوسته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از سانا نوشت: فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت که نبرد آزادسازی شرق حلب نبرد سرنوشت سازی بود و تاریخ نام سوریه را در زمینه جلوگیری از تروریسم و دخالت خارجی خواهد آورد.

وی در یک نشستی خبری گفت: سوریه در مقابل تروریسم مقاومت می‌کند و ارتش عربی سوریه و همپیمانان تمام وقت در حال مبارزه با تروریسم هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه این کشور مخالف با تروریسم در هر جای جهان است گفت: دولت جدید آمریکا بدون هیچ توجیه اخلاقی یا سیاسی به فرودگاه الشعیرات حمله کرد و هدف واشنگتن این بود که بگوید من قوی هستم و می‌توانم همه جا را هدف قرار دهم.

مقداد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آمریکا و مزدورانش در تروریسم سرمایه گذاری کردند و آن‌ها بودند که تروریسم را به وجود آورده و از آن حمایت کردند.

وی تاکید کرد که حمله آمریکا به فرودگاه الشعیرات حمله‌ای دقیق علیه کسانی بود که به جد در حال مبارزه با تروریسم هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: ما رسما خواستار انهدام مواد شیمیایی سوریه در خارج از کشور شدیم تا تردیدی مبنی بر عدم انهدام آن وجود نداشته باشد.

مقداد گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعتراف کرد که سوریه به طور کامل برنامه‌های هسته‌ای خود را از بین برده است.

وی گفت: ما هیچ مکانی را به روی کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی نبستیم، اما آن‌ها می‌خواهند چهره سوریه را تخریب کرده و توجیهاتی برای خدمت به اسرائیل به وجود آورند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تحولات اخیر در سوریه در بهترین حالت خود از ابتدای بحران تاکنون است و این تحولات هم در نتیجه پیشروی ارتش و تحقق آشتی به وقوع پیوسته است.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی استفاده از گاز سارین در خان شیخون را تایید کردند، گفت: نمی‌توان نمونه‌هایی را که از شاهدان ناسالم گرفته شده است، قبول کرد.

مقداد گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی به خان شیخون نرسید، بلکه به نمونه‌هایی که به این سازمان داده شده بود، اکتفا کرد، اما چگونه می‌توان به بی‌طرف بودن طرفی که این نمونه‌ها را به سازمان منع تسلیحات شیمیایی داده است، اطمینان داشت؟

وی در ادامه اظهار داشت: آمریکا با اعزام کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به فرودگاه الشعیرات مخالفت کرد، زیرا در صورت ورود آن‌ها به الشعیرات، اهداف آمریکا بر ملا می‌شد.

مقداد گفت واشنگتن پیش از تکرار حمله خود باید محاسبات دقیقی درباره واکنش سوریه و روسیه به این حمله انجام دهد.

ارسال نظر: