با انتشار بیانیه‌ای

ارتش سوریه اتهام استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرد

کدخبر: 2102406

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور چه در گذشته و چه در حال هرگز از سلاح شیمایی استفاده نکرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ارتش سوریه در بیانیه‌ای هرگونه اتهام علیه خود مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این بیانیه تأکید کرد که اخباری که در شبکه‌ها و رسانه‌ها در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی صحت ندارد.

ارتش سوریه اعلام کرد این اتهام‌های بی‌اساس همچون گذشته و این دفعه در غوطه شرقی کذب محض است.

در این بیانیه آمده است، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه همه این اتهام‌ها را رد کرده و تأکید می‌کند که چه در گذشته و چه در حال از سلاح شیمایی استفاده نکرده است؛ چرا که اصلا سلاح شیمایی ندارد.

روزهای گذشته معارضان و مخالفان دولت سوریه، ارتش این کشور را به استفاده از گاز کلر در غوطه شرقی متهم کردند.

پیشتر وزارت خارجه سوریه نیز عصر روز شنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای گزارش صادره سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون را رد و آن را جعلی خواند.

در این بیانیه آمده است: کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه حمله شیمیایی خان شیخوان واقع در جنوب ادلب به مدارکی که تروریست ها در ترکیه ارائه کردند، استناد کرده است؛ مدارکی که به هیچ وجه گویای حقیقت نیست.

به دنبال اتهام ارتش سوریه به استفاده از سلاح شیمایی در خان شیخون بود که آمریکا از دو ناو هواپیمابر خود در دریای مدیترانه 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات واقع در قلب منطقه تدمر شلیک کرد.

ارسال نظر: