حجت‌الاسلام تقوی خبر داد:

اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ شهر ایران/ ۲۶۰ مصلی در حال ساخت داریم

کدخبر: 2101318

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: در حال حاضر در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود که به منظور آسایش مردم و افزایش گنجایش برای شرکت‌کنندگان در نمازهای جمعه، ۲۶۰ مصلا در حال ساخت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مصلای نماز جمعه نطنز و در جمع نمازگزاران این شهر اظهار کرد: کسی که اندکی انصاف داشته باشد و از جایگاه انصاف بخواهد عمل کند نمی‌تواند چشمش را بر حاکمیت الهی ببندد.

وی از وصیت نامه شهدا به عنوان یک دایرة‌المعارف یاد و اضافه کرد: خانواده‌های شهدا و رزمندگان مایه برکت جامعه هستند و اگر مسؤولان هم قدمی برمی‌دارند از برکت تلاش و همت آنان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود در جامعه مربوط به مدیریت ما است و نمی‌توانیم به خوبی از امکانات استفاده کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه برخی مشکلات نیز طبیعی است که باید از هم تفکیک کرد، افزود: ساخت و ساز جهاد کشاورزی مدیون تلاش‌های جهادگران و مردم است و مسئله جنگ تحمیلی در کشور ما شوخی نبوده و خسارات وارده به کشور قابل توجه بوده است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور هدف از سفر به نطنز را کلنگ زنی مصلای نماز جمعه نطنز بر شمرد و گفت: در حال حاضر در 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود که به منظور آسایش و افزایش گنجایش برای شرکت کنندگان در نمازهای جمعه، 260 مصلا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دارای رسالت‌های مختلفی است، اظهار کرد: نخستین رسالت نماز جمعه نشر فرهنگ تقوا است و جامعه اسلامی بخشی از نشاط معنوی خود را از طریق نماز جمعه تأمین می‌کند.

تقوی ادامه داد: نشاط معنوی جامعه را باید با تقوا تأمین کرد، چون تقوا کلید حل مشکلات بشر است، تقوا همراه خود نورانیت و بصیرت دارد و فرد متقی در سیاست، اقتصاد و دیگر مسائل خود نورانیت دارد. وی افزود: رسالت دیگر نماز جمعه تقویت وحدت است، چون وحدت یک مسأله کلیدی است و در سایهٔ وحدت است که اقوام و ملت‌ها به پیروزی می‌رسند، نبی اکرم (ص) نیز برای ایجاد حکومت در مدینه از وحدت شروع کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این‌که تمام برکات ما به سبب وحدت است، گفت: نماز جمعه تمرین وحدت است، این وحدت را از محل نماز جمعه باید به جامعه بکشانیم چرا که از وحدت به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: نماز جمعه، تریبون ولایت است که باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای مردم تبیین و تحلیل شود.

ارسال نظر: