تصویب طرح تحریم ایران در کنگره آمریکا باز هم به تعویق افتاد

کدخبر: 2101308

قانونگذاران آمریکایی گفتند، سنا ایراد فنی ای را که مانع از تصویب بسته تحریم های ایران و روسیه می شد را رفع کرده، اما این طرح با مخالفت هایی در مجلس نمایندگان آمریکا مواجه است و این می تواند به معنای به تعویق افتادن بیشتر طرح مذکور باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قانون مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران که شامل تحریم هایی علیه روسیه نیز می شود، در روز 15 ژوئن با 98 رای موافق در برابر 2 رای مخالف به تصویب سنا رسید.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی امیدوار بودند که این طرح به موقع به قانون تبدیل شود تا بتواند پیامی قوی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قبل از دیدار برنامه ریزی شده اش با پوتین در هفته آینده در آلمان ارسال کند.

اما وقتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این مصوبه یکی از بندهای قاون اساسی را نقض کرده، تلاش سنا برای پیش بردن سریع طرح مذکور به در بسته خورد.

قانونگذارانی از هر دو حزب آمریکا از آن زمان به این طرف اظهارنظرهایی در مورد این طرح انجام داده اند. دموکراتها، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به تلاش برای ناکام گذاشتن این طرح برای خشنود کردن ترامپ متهم می کنند. دولت ترامپ گفته نگرانی هایی در مورد این طرح دارد. از سوی دیگر رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان اصرار دارند که مخالفت های آنها تنها به ایرادات فنی طرح مربوط می شود.

هرچند سنا ایرادات قانون اساسی را رفع کرده، اما به نظر می رسد که به دلیل تاخیر به وجود آمده و در پیش بودن تعطیلات کنگره در هفته آینده، مجلس نمایندگان تا بعد از نشست گروه 20 نخواهد توانست در مورد آن رای گیری کند.

از سوی دیگر برخی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان ملاحظاتی در خصوص این طرح دارند. پیت سشنز، نماینده جمهوری خواه که ایالت وی تگزاش نقشی محوری در صنعت انرژی آمریکا دارد گفته، وی تضمین هایی در مورد نحوه تاثیرگذاری این طرح بر کار شرکت های تجاری می خواهد.

مارک مدو، دیگر عضو مجلس نمایندگان هم گفته، وی بعد از شنیدن سخنان سفرای کشورهای ایتالیا، آلمان و انگلیس که نگرانی هایی در خصوص مسائل مرتبط با انرژی دارند، این طرح را بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر: