با تصویب یک اصلاحیه

سنای آمریکا مانع آیین‌نامه‌ای طرح تحریم ایران و روسیه را برطرف کرد

کدخبر: 2101266

مجلس سنای آمریکا با تصویب یک اصلاحیه برای ایجاد پاره‌ای تغییرات در طرح تحریم ایران و روسیه، مسیر رأی‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان آمریکا را هموار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مجلس سنای آمریکا با تصویب یک اصلاحیه برای ایجاد پاره‌ای تغییرات در طرح تحریم ایران و روسیه، مسیر رأی‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان آمریکا را هموار کرد.

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اصلاحیه‌ای که به منظور رفع نگرانی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تدوین شده آماده تصویب به اتفاق آرا در مجلس سنا است.

اعضای ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش اعلام کردند مجلس سنا بایستی یکی از مفاد مصوبه تحریمی علیه ایران و روسیه را قبل از به رأی گذاشتن آن در این مجلس اصلاح کند.

مجلس سنای آمریکا با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف این طرح، موسوم به اس‌.722 را به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

اعضای مجلس نمایندگان اما می‌گویند این مصوبه بندی از قانون اساسی که به موجب آن آغازگر طرح‌های قانونی دارای بار مالی، بایستی مجلس نمایندگان آمریکا باشد را نقض می‌کند. آنها به این دلیل می‌گویند که مصوبه سنا ناقض قانون اساسی آمریکا است.

منابع خبری پیشتر گفته بودند حل و فصل اختلافات بر سر این موضوع فرایندی مطول است و ممکن است در تبدیل شدن سریع این طرح به قانون اخلال ایجاد کند.

نمایندگان دموکرات، از طرف دیگر همتایان خود در حزب رقیب را به تلاش برای اشکال‌تراشی و جلوگیری از تصویب سریع آن متهم کرده‌اند.

آنها می‌گویند اعضای حزب جمهوری‌خواه با توجه به بندی از طرح تحریم ایران و روسیه که اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه مسکو را محدود می‌کند، تمایلی به پیشبرد سریع آن ندارند.

به نوشته پالیتیکو، تصویب سریع این اصلاحیه شک‌های نمایندگان دموکرات درباره مانع‌تراشی‌های جمهوری‌خواهان و احتمال تلاش آنها برای ایجاد تغییرات بیشتر در مصوبه سنا را از بین خواهد برد.

کورکر از اظهارنظر درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر قصد کاخ سفید برای تلطیف لحن طرح به نفع ترامپ با کمک نمایندگان جمهوری‌خواه خودداری کرد.

ارسال نظر: