آیت‌الله صدیقی:

شهید بهشتی نمونه بارز ولایتمداری و ولایت‌پذیری بود/ این شهید الگویی بسیار مناسب برای شخصیت‌های سیاسی و دینی امروز است

کدخبر: 2101259

آیت‌الله صدیقی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به شخصیت والای شهید مظلوم دکتر بهشتی گفت: شهید بهشتی نمونه بارز ولایتمداری و ولایت‌پذیری بود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از آستان نیوز، آیت‌الله صدیقی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دکتر بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: شهید بهشتی فقیهی برجسته، فیلسوفی وارسته، نویسنده‌ای توانا، خطیبی توانمند و مدرس و استادی آگاه بود، اما چیزی که از این شهید والامقام شخصیتی مثال‌زدنی و نمونه ساخت، ولایتمداری و تبعیت او از ولایت فقیه بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دکتر بهشتی عالمی فرزانه و با تقوا بود و به تربیت نیروهای جوان و متدین اهمیت بسیاری می‌داد و با جوانان و نوجوانان به گونه‌ای رفتار می‎‌‌کرد که همه آنان شیفته شخصیت او می‎‌شدند.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این مرد خدایی تلاش می‌کرد که در جامعه تربیت اسلامی شکل بگیرد و جوانان بر مبنای اصول دینی پرورش پیدا کنند تا پایه‌های نظام به وسیله آن‌ها تقویت شود.

وی اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی دارای تحصیلات عالیه بود و از نظر علمی و معنوی شخصیتی بسیار برجسته و ممتاز داشت، اما این عناوین او را از جوانان و طلبه‌ها جدا نکرد و همواره با جوانان رفتاری صمیمانه داشت.

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی مسموم دشمنان علیه دکتر بهشتی، اظهار کرد: این تبلیغات به حدی بود که برخی از جوانان انقلابی و متعهد را دچار شک و تردید کرده بود که آیا ایشان یک شخصیت انقلابی هستند یا خیر.

صدیقی افزود: این تبلیغات به حدی بود که برخی از افراد تا زمانی که ایشان به شهادت رسیدند هم در این مورد تردید داشتند و بعد از شهادت ایشان به شخصیت واقعی این شهید مظلوم پی بردند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی علاوه بر چهره سیاسی دارای یک شخصیت معنوی و روحانی عالی و اهل خواندن نماز شب، نماز اول وقت و بسیاری از اعمال عبادی بودند، به همین خاطر روحیه معنوی بسیار خوبی داشتند و از نظر معنوی نیز شخصیت بسیار تاثیرگذاری بودند.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: این شهید مظلوم الگویی بسیار مناسب برای شخصیت‌های سیاسی و دینی امروز است و اگر جوانان متدین و انقلابی مروری در زندگی نامه این شهید والا مقام داشته باشند قطعا با راه‌های مبارزه سیاسی آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: آیت‌الله دکتر بهشتی از نظر سعه صدر و متانت شخصیتی کم‌نظیر بود. این شهید بزرگوار در بعد معنوی یک موحد واقعی و یک مقیم‌الصلاه به تمام معنا بود.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع بندگی از منظر دین پرداخت و بیان کرد: بندگی و عبودیت خداوند در راس همه افتخارات انسانی قرار دارد، به طوری که طبق آیات قرآن خداوند همه عالم را برای انسان آفریده و هدف از خلقت انسان را نیز بندگی و عبودیت خدا معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند به کسی که ایمان دارد، یک درجه از درجات ایمان را می‌دهد، ولی به شخص مومنی که جانش را از سرچشمه علوم الهی سرشار می‌کند، نه یک درجه، بلکه درجاتی از ایمان را عطا می‌کند.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا از بزرگترین امتیازات انسان است، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده که خداوند اجر عظیمی برای مجاهدان، یعنی کسانی که در راه خدا جهاد و مبارزه می‌کنند، قرار داده است.

وی بیان کرد: مجموعه عبادت‌ها وجود انسان را مقاوم می‌کند. از انسان‌هایی که در برابر طاعت خدا استقامت دارند، در قرآن به عنوان متقین یاد شده و با ارزش‌ترین انسان‌ها در نزد پروردگار عالم با تقواترین آن‌هاست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی که زندگی آن‌ها بر مبنای تقوای الهی است، حاکمیت الهی و حاکمیت دینی را قبول کرده‌اند و در برابر سختی‌ها مقاومت می‌کنند و نتیجه پایداری آنها این است که خداوند همه نگرانی‌های آن‌ها را برطرف می‌کند و از چیزی ترس و هراس ندارند.

وی اضافه کرد: کسی که در زندگی خدا محور و دین محور است، همه شئون زندگی او الهی و خدایی می‌شود و اگر همه افراد جامعه به این صورت زندگی کنند جامعه تبدیل به یک جامعه دینی خواهد شد.

صدیقی عنوان کرد: نظام الهی جامعه را به گونه‌ای می‌سازد که مسؤولان نظام همه مایه افتخار هستند و سرافکندگی و ننگ در آن جامعه وجود نخواهد داشت، چرا که فرهنگ دینی در آن جامعه حاکم شده و دستورات دینی در وجود افراد آن جامعه نهادینه شده است.

ارسال نظر: