بیانیه هفت بسیج دانشجویی:

با منتقدین با زبان عتاب سخن نگویید/ قدردانی از ستاد نماز جمعه جهت در اختیار قراردادن تریبون برای روشنگری

کدخبر: 2101249

هفت بسیج دانشجویی بزرگ تهران در بیانیه‌ای در پی تخریب‌های مستمر نسبت به منتقدین، با قدردانی از ستاد نماز جمعه جهت در اختیار قراردادن تریبون عمومی برای روشنگری، اعلام کردند با منتقدین با زبان عتاب سخن نگویید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 7 بسیج دانشجویی بزرگ تهران در پی تخریب‌های مستمر نسبت به منتقدین بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امروز و با توجه به اتفاقات اخیر در فضای سیاسی کشور و تلاش کاسبان سیاسی برای ملتهب نگه داشتن فضا، آنچه بیش از همه از مسئولین محترم انتظار می‌رود آن است که برای عملی شدن وعده‌های محقق نشده به ملت ایران مجدانه تلاش نمایند و همه مسئولان دولتی و غیردولتی هر مسئله فرعی که موجب منحرف شدن مسیر اصلی خواسته‌های به حق مردم است، را از دستور کار خارج کنند.

در این میان مسئولین دولتی که با اتکا به رأی مردم در این جایگاه قرار گرفته‌اند، بیش از همه موظف به انجام تکلیف خویش هستند و در این راه بایستی از تذکر و راهنمایی تک‌تک افراد جامعه استفاده کرده و آنها را مورد توجه ویژه قرار دهند. دانشجویان و نخبگان انقلابی جامعه موتور محرک پیش‌برنده نظام اسلامی هستند و در برابر انتقادات آنان نه با تحکم که دلسوزانه باید برخورد کرد. در این باره لازم است چند نکته را متذکر می‌شویم:

1. مردم فهیم ایران پس از خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات سال 96، اکنون متوقع‌اند رئیس‌جمهور منتخب همانگونه که در روزهای منتهی به انتخابات، تلاش خود را چندین برابر کرده و روزانه در حال افتتاح پروژه‌های جدید بود، این روزها هم کمر همت بندد به رفع بیکاری و تمام همّ و غم خویش را صرف تولید و اشتغال برای جوانان گرداند؛ نه آنکه هر روز جامعه را به چالشی جدید دعوت کرده و تمرکزها را از مسائل اصلی جامعه منحرف سازد.

مردم خواسته‌های به حقی در زمینه بهبود معیشت‌شان دارند که باید اجرا شود و شخص رئیس‌جمهور را مخاطب بایدهای خود می‌دانند. همه آن 41 میلیون نفری که پای صندوق‌های رأی آمدند، امیدی جز صلاح و پیشرفت ایران عزیز نداشته‌اند و اکنون همگان انتظار دارند، رئیس‌جمهور متتخب رئیس‌جمهور همه مردم باشد و آستین‌هایش را برای رفع نیازهای اساسی همه اقشار مردم بالا بزند و بالاخص و با در نظر گرفتن دقیق محرومین و مستضعفان و ولی‌نعمتان اصلی انقلاب، فرصت خدمت را غنیمت شمارند.

2. رئیس‌جمهور منتخب مردم نسبت به اظهارات علنی خود و خواست عمومی حساس باشد؛ نمی‌شود از لسان ریاست‌جمهوری در ابتدای مسئولیت شنیده شود «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان مخالفین» و جملاتی بسیار با این مضمون و در عمل کوچکترین انتقادات از سوی نمایندگان مردم و دانشجویان با برخوردهای گاز انبری و سخت همراه شود و صفات و الفاظ ناپسند به آنها داده شود. مگر جز این است که وظیفه روشنگری و مطالبه خواسته‌های مردم بر دوش تشکل‌های دانشجویی و نخبگان جامعه است؟! این مطالبه‌گری و روشنگری از آنجایی که بر محور خواسته‌های مردم است، روی دوش تک‌تک مؤثرین جامعه است و در این مسیر فرقی میان مراجع و دانشجویان و روحانیون و شعرا و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت نیست.

انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور محترم نه تنها خود با سعه صدر با این انتقادات سازنده و روشنگری‌ها که بازوی کمک‌کننده دولت در پیش‌بُرد اهداف وی است، برخورد نماید که در دولت جدید نیز از افرادی استفاده کند که حقا به مردم و نمایندگان آنها و نخبگان انقلابی و جوانان حزب‌اللهی اعتماد و ایمان داشته و نه آنکه آنها را سدی در برابر پیشرفت‌ها دانسته و هر روز با توهین و برچسبی آنها را خطاب کند.

3. در جریان انتخابات و متأسفانه تا امروز، مکرر شاهد حملات مستقیم برخی مسئولین به نیروها و نهادهای انقلابی بودیم و لازم می‌دانیم بگوییم ای کاش مسئولین عالی رتبه به جای پرخاش و سخن راندن‌های بی‌اساس درباره نهادهای انقلابی و انقلابیون، قدری هم به دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، آمریکای جنایتکار واکنش نشان می‌دادند که هر روز با وضع تحریم‌های جدید و زیرپا نهادن تعهداتش در برجام، زندگی را برای مردم شریف ایران سخت‌تر می‌کند.

بدانند آنچه در یاد مردم خواهد ماند دشمنی آمریکا و سکوت مسئولین و در عوض جنجال‌آفرینی‌های پوچ آنها در داخل است. امروز لازم است که نه تنها دولت که مجلس شورای اسلامی و کمیته نظارت بر برجام هر چه سریعتر در برابر نقض صریح برجام موضع رسمی و شفاف گرفته و اقدام متقابل در این راستا را انجام دهند. با فشار ایمیلی و توییتری قطعاً حقوق پایمال شده مردم استیفا نمی‌شود.

4. برای بار چندم ذکر این نکته را واجب می‌دانیم که نقد سازنده و طبیبانه موجب صلاح و از سر خیرخواهی است و حقوق شهروندی که دولت محترم مدعی سرسخت آن است، حکم می‌کند که با منتقدین با زبان عتاب سخن نگوید و از جناب آقای روحانی و مسئولین دولتی مطالبه می‌کنیم در برابر رسانه‌های کثیف و پلید خارجی و برخی رسانه‌های داخلی که دائماً بر طبل تفرقه و تخریب می‌کوبند، موضع صریح و شفاف گرفته و به جای بازی در زمین آنان و تخریب روزانه جوانان انقلابی، از ادامه این روند دو قطبی‌سازی و تفرقه‌افکن و پرداختن به مسائل گمراه‌کننده جامعه خودداری کنند.

5. تریبون‌های رسمی جمهوری اسلامی محلی برای روشنگری و تبیین مسائل روز و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مکانی برای فریاد زدن مطالبات مردم محروم و مستضعف جامعه است. در این میان تریبون نماز جمعه و نمازهای باشکوه عید فطر و قربان نیز از این مسئله مستثنی نیست. پرداختن به رویدادهای روز جامعه و مشخص نمودن دقیق تحرکات و نفوذ دشمن و هم چنین بیان خواسته‌های مردم و مطالبات از مسئولین نظام در هر رده و جایگاه، رسالتی است که بر دوش این نهاد مقدس از سوی امام‌خمینی و امام خامنه‌ای گذاشته شده است.

از همین رو بسیج دانشجویی از ستاد نماز جمعه که گام پُر برکتی در جهت احیای این سنگر انقلاب اسلامی و ماهیت روشنگرانه نماز جمعه و عید با دادن تریبون به افراد انقلابی برداشته است، قدردانی کرده و قویاً اعلام می‌داریم جنبش دانشجویی و مردم انقلابی و فهیم ایران اسلامی از این دست اقدامات انقلابی حمایت خواهند کرد و منتظر تداوم و استمرار آن خواهند بود.

از همین رو بسیج دانشجویی آمادگی خود را جهت حضور در نمازهای جمعه سراسر کشور و در مناطق مختلف جهت تبیین مسائل روز و روشنگری برای ملت شریف ایران اعلام می‌دارد.

والسّلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

ارسال نظر: